Byter Tim

Byte heeft er de afgelopen jaren enorm veel klanten bij gekregen en om onze klanten altijd de beste service te geven houdt dit in dat we natuurlijk ook meer werknemers krijgen.

Byte is de afgelopen jaren ontzettend gegroeid en we zitten nu op een totaal van 25 medewerkers. Om jullie een kijkje achter de schermen van Byte te bieden en onze medewerkers een gezicht te geven schrijven we iedere maand een blogje over een van onze werknemers. Deze maand bijten we het spits af met een van onze techniek medewerkers: Tim.

Medewerkers bij Byte

Byte is grofweg opgedeeld in drie afdelingen; support, marketing en techniek. In die volgorde is ook ons kantoor ingedeeld. Bij binnenkomst stuit je eerst op ons geweldige support team, als je doorloopt kom je langs het gezellige marketing kantoor gewandeld en achterin het pand zit onze hardwerkende techniek afdeling. In deze laatste afdeling zit Tim, achter een scherm die vol staat met lastige code en ingewikkelde programma’s.

Deze maand in de spotlight: Techie Tim

Tim is pas 19 jaar en zit nog midden in zijn studie informatica aan de hogeschool Utrecht. Hij was iets meer dan een half jaar geleden op zoek naar een stageplaats en kwam via zijn school in aanraking met Byte. Ondanks dat hij de jongste medewerker van Byte is heeft hij zich al dubbel en dwars bewezen. Zo is hij voor zijn stageopdracht begonnen aan het vervangen en vernieuwen van het helpdesksysteem en deze te koppelen aan onze VOIP telefooncentrale. Dat is een stuk meer werk dan gewoon een paar extra knoppen en plaatjes toevoegen. Hij begon met een uitgebreid onderzoek naar verschillende helpdesksystemen; welke het best werken, welke functies we allemaal nodig hebben en er beschikbaar zijn. Pas na dit onderzoek en de keus welk nieuw helpdesksysteem we bij Byte zouden gaan gebruiken begon het echte werk.
In een compleet onbekende programmeer taal werkte Tim aan het uitbreiden van ons toekomstige helpdesk systeem. Het moest niet alleen ons huidige systeem vernieuwen maar ook verbeteren.

En dat is hem gelukt, want naast de bestaande functies die Tim heeft verbeterd hebben we nu ook een heleboel coole nieuwe functies erbij gekregen. We zien nu bijvoorbeeld niet meer alleen op onze telefoons welk telefoonnummer naar Byte belt, maar ook onderin ons computerscherm. Als dit telefoonnummer gekoppeld is aan een klantaccount van Byte wordt dit ook meteen getoond en kunnen we met één klik bij de juiste klantgegevens, -facturen en voorgaande contactmomenten.
Als een gesprek is afgerond en er wordt opgehangen verschijnt er een klein schermpje om daarin kort samen te vatten waar het gesprek over ging. Op deze manier kan ieder klantcontact gelogd worden en kunnen we onze klanten nog beter en sneller helpen met (terugkerende) vragen en cases.

Van stagiair naar Byter

Nadat dit project was afgerond en iedereen binnen Byte vrolijk met ons nieuwe systeem aan de slag was gegaan betekende dit ook het einde voor Tim’s stageperiode. Stiekem hoopte we het allemaal al en gelukkig kwam het hoge woord er snel genoeg uit: Tim wilde graag bij ons blijven en werd dus een vaste aanvulling aan het Byte team! Nu Tim een vaste Byter is geworden brengt dat natuurlijk ook weer een nieuw project met zich mee: het redesign en verbetering van ons huidige service panel van Byte. Het wordt een lastige opdracht, opnieuw in een nog onbekende programmeertaal, maar het gaat hem zeker lukken!

Om meer te weten te komen over andere medewerkers van Byte ga je naar onze medewerkerspagina.

Scan je eigen Magento shop op veiligheidslekken