In de NewsMail van augustus stelden we de volgende vraag:

Stel, je zit koffie te drinken bij Byte en het hele 35 koppige Byte team zit tegenover je … Welke 2 vragen zou je ons dan willen stellen?

Wat we hoopten gebeurde: er stroomde een stortvloed aan mailtjes binnen via 2vragenaan@byte.nl. Veel grapjes, persoonlijke vragen aan Byters die men altijd al wilde stellen, maar ook veel serieuze vragen. Vragen over features en tools die erg gewenst zouden zijn, vragen over keuzes die Byte heeft gemaakt en de reden daarachter, opmerkingen over zaken die men graag anders zou zien. Ook veel complimentjes en pluimen. Onze oogjes hebben dagen lang geglinsterd: dit is wat we graag wilden 🙂 In deze blogpost delen we jullie in de belangrijkste reacties.  

Wat was het idee erachter?

De groene feedback button

De groene feedback button

Ons doel is om onze dienstverlening zo optimaal mogelijk te maken en alleen maar tevreden klanten te hebben (ervan uitgaande dat dat haalbaar is ;-)). Maar hoe weet je nou of je goed bezig bent, als je dit nooit aan je klanten vraagt? Voor al onze klanten zal het geen nieuws zijn dat we van feedback houden. Hoe meer, hoe beter! Op ons Service Panel roepen we op feedback te geven via de groene feedback-button rechts in beeld. Als we nieuwe tools lanceren of wijzigingen aanbrengen vind je de oproep naar feedback ook bovenaan de pagina in het groen. En in mailings vind je de oproep altijd onderaan de mail.
Maar dat is feedback … En misschien heb je geen feedback, maar heb je gewoon een vraag. Een vraag die altijd al op je lippen brandde, maar je nooit durfde te stellen. Of vond je nooit het moment om ‘m te stellen. Juist naar díe vragen waren we benieuwd. En we zijn beloond 🙂

Wat kwam er binnen?

In totaal hebben we 65 vragen binnengekregen. En nog steeds druppelt er af en toe een vraag binnen. Sommigen reageerden in de eerste 10 minuten, anderen hebben lang nagedacht over de vragen, betrokken collega’s erbij en stuurden een week later 4 in plaats van 2 vragen.

Verdacht veel mensen misten de taart bij de koffie. Begrijpelijk natuurlijk, en onze fout. Uiteraard krijg je bij ons een stukje taart als je koffie komt drinken 😉 Voor de mensen die de suiker en melk misten: ook daar wordt voor gezorgd.
Een enkeling oppert waarom wij hem of haar nog niet benaderd hebben om bij Byte te komen werken, en een ander vraagt zich af hoe Tukkers de organisatie eigenlijk nog is (je zult verbaasd zijn hoeveel tukkers er hier rondlopen. Laat ik het zo zeggen: er wordt nog onmeunig veel plat geproat aan de lunchtafel. Dat geeft altijd een leuke wisselwerking met de echte Amsterdammers.) Voor de tips voor goede koffie: bedankt! Hoewel we uitermate tevreden zijn met onze huidige koffie, staat het onderwerp bij Byte altijd hoog op de lijst van ‘zaken die goed voor elkaar moeten zijn’.

Maar naast deze grappige vragen en tips kregen we ook veel interessante vragen binnen:

SSH

Het onbekende zwarte scherm.

Het onbekende zwarte scherm.

Er werden een aantal vragen gesteld over SSH: ‘ik weet dat het veiliger is, maar ik kom er niet uit …’. Wij kunnen ons goed voorstellen dat het werken met de Shell server de minder technische mensen afschrikt. Het onbekende zwarte scherm waarin je met commando’s je weg moet vinden. Op onze Kennisbank hebben we daarom een aantal pagina’s gewijd aan een Shell cursus voor beginners. Zo kun je stap voor stap een beetje bekend raken met werken in de Shell. Het is een langgekoesterde wens om onze klanten nog meer te helpen met bijvoorbeeld een video-instructie, maar het staat nog niet op de korte termijn planning (eerlijk is eerlijk).

BPU en pakketgrootte

Een aantal klanten stelden ons een vraag over BPU en de pakketgrootte die wij hanteren. Veel van deze vragen gingen over waarom we “zo zuinig zijn met serverruimte” en waarom we “de afgelopen jaren hierin niet zijn gegroeid”.
Het leuke is dat onze klanten creatief met ons meedenken. Tips als “dataverkeer van verschillende websites clusteren in één factuur: sommige websites gebruiken meer dataverkeer en andere minder. Dus voor de ene website betaal ik teveel en de ander wellicht wel iets te weinig.” Of “De modulaire extra’s die beschikbaar worden voor BH1000+ pakketten zouden ook zeer welkom zijn vanaf de BH250.”

Wat is BPU? Denk aan een paard en wagen.

Wat is BPU? Denk aan een paard en wagen.

Deze reacties horen we nu niet voor het eerst. Het opfrissen van onze pakketstructuur staat daarom al een tijd bij ons op de agenda: hoe kunnen we ook de pakketten nog beter laten aansluiten bij de wensen van onze klanten? Je kunt je voorstellen dat hier nogal wat tijd en voorwerk in gaat zitten. Zo’n project is niet 1-2-3 uitgevoerd. Voor de Magentopakketten zijn we hierin echter al heel ver; binnen nu en enkele maanden hopen we de nieuwe pakketstructuur door te kunnen voeren! We houden jullie op de hoogte!
Ook hebben we een nieuwe folder gemaakt waarin we met een supersimpele metafoor uitleggen wat BPU nu eigenlijk is, waarom we het hanteren en wat invloed kan hebben op je BPU. Bekijk de BPU folder hier!

Complimenten

Naast waardevolle tips kregen we ook veel complimenten: “Worden jullie niet te dik met al die afgeleverde taarten vanwege jullie superservice?” en “Weten jullie wel hoe goed jullie zijn? Al jaren klant en dik tevreden!”. Ook dat soort vragen zijn natuurlijk áltijd welkom. En of we niet te dik worden…, hhmmmm daar doen we geen uitspraken over.

Wat doen we ermee?

De 2-vragen-aan-Byte actie is wat ons betreft enorm geslaagd. Het heeft ons inzicht gegeven in welke vragen leven bij onze klanten, over welke onderwerpen er de meeste vragen zijn en welke verwachtingen men van ons heeft. Maar natuurlijk laten we het hier niet bij. Alle vragen die aan ons gesteld zijn zullen we per mail beantwoorden (het zijn er nogal wat, dus verwacht het niet vandaag of morgen ;-)).
Mocht er nu nog een vraag te binnen schieten, of bedenk je over een maand ineens iets wat je toch nog graag wilt weten van ons? Geen probleem, we laten het e-mailadres natuurlijk gewoon open staan: 2vragenaan@byte.nl. (Tip; stel supportvragen of andere vragen waar je snel een antwoord op wilt hebben gewoon via support@byte.nl, dan krijg je een stuk sneller antwoord.)

Namens heel team Byte, wij hebben genoten van het koffiemomentje met jullie. Voor herhaling vatbaar!

 

 

Scan je eigen Magento shop op veiligheidslekken