Het is een bekende regel voor een succesvolle webshop; meer traffic = meer conversie = meer omzet. Maar hoe krijg je meer traffic naar je Magento shop en krijg je dus een succesvollere webshop? De zomerperiode kan voor een terugloop in de omzet zorgen, dus dan denk je waarschijnlijk juist nu om traffic generatie aan te pakken. Nou dat schikt! Op vrijdag 5 september vindt er een Magento User Group Workshop plaats die geheel in het teken staat van traffic genereren. Er worden diverse methodieken behandeld die uitstekend toepasbaar zijn voor jouw Magento webshop. De workshop start met presentaties over traffic genereren, vervolgens worden er samen met andere webshophouders praktijkcases behandeld en wordt er afgesloten met een BBQ op een gave boot door de grachten van Amsterdam! Kortom een mooie combinatie van leerzaam, praktisch en fun!

Programma

Magento User Group logo

MUG

– 12:30 – 13:00 Ontvangst
– 13:00 – 13:40 Presentatie over Google Analytics
– 13:40 – 14:20 Presentatie over Google Webmaster Tools
– 14:20 – 15:00 Presentatie over A/B testing
– 15:00 – 15:15 Pauze
– 15:15 – 17:30 Samen voorbeeldcases behandelen
– 17:30 – 18:00 Einde van de workshop
– 18:00 – 20:00 Boottocht inclusief BBQ door Amsterdam

Presentatie over Google Analytics

We trappen de dag af met een presentatie over Google Analytics. Hier bespreken we de manieren van juiste informatie binnenhalen, en misschien nog wel belangrijker, hoe je hiermee omgaat. De hoofdvraag: Welke informatie kan je nou het beste inzetten om meer verkeer naar je webshop te leiden? En hoe doe je dit precies? Deze interessante presentatie wordt gegeven voor Mike van Hoenselaar (Online Boswachters).

Presentatie over Google Webmaster Tools

De praktische presentatie over Google Webmaster Tools zal voornamelijk gaan over hoe je deze tool kan inzetten om meer verkeer naar je webshop te krijgen. Hierbij komen onderwerpen voorbij als; Rich Snippets, Sitemaps en het opschonen van dode links. Deze presentatie wordt gegeven door Hans Kuijpers (HKweb).

Presentatie over A/B testing

Tot slot sluiten we de presentaties af met een praktische presentatie over A/B testing. Met deze manier van testen verzamel je veel interessante data, maar hoe pluk je hier nou de vruchten van? Deze presentatie wordt gegeven door Tim van IJsseldoorn (Fingerspitz).

Voorbeeldcases behandelen

Omdat wij erin geloven dat iedereen van “zelf doen” het meeste leert, willen we de dag afsluiten met het behandelen van verschillende cases. In groepen van maximaal 10 personen zullen we de praktische kennis uit de presentaties meteen inzetten. Hiervoor gebruiken we bestaande shops met bestaande dataverzamelingen. Wil jij jouw shop laten behandelen? Stuur dan een mail naar info@magento-competence-center.com.

Boottocht inclusief BBQ door Amsterdam

Net zoals voorgaande jaren sluiten we de dag af met een boottocht door de grachten van Amsterdam. Hierbij staat een heerlijke barbecue met drankjes voor je klaar om nog wat na te praten over de kennis die de dag heeft gebracht.

Voor wie?

Deze bootcamp is bedoeld voor implementatoren van Magento webshops: beheerders, webdesigners en programmeurs. Als je een RSVP achterlaat, vertel je dan even in welke categorie jij valt?

Aanmelden en kosten

Meld je aan via onze Meetup.com pagina door op RSVP te klikken. De ticketprijs is 95 euro excl. btw voor de workshop plus boottocht (incl. BBQ en drankjes). Meld je hier aan voor de workshop en bestel hier je ticket.
Let op! Alleen als je je zowel via Meetup.com hebt aangemeld en een ticket hebt gekocht, is je aanmelding compleet.

 

Scan je eigen Magento shop op veiligheidslekken