Spanning en sensatie op kantoor afgelopen week! Een cameraploeg van RTL kwam een item opnemen over onze clustertechnologie met Varnish. Ik geef jullie graag een kijkje achter de schermen: in de (ietwat melige) aanloop er naar toe en hoe we de opnames hebben ervaren.

Update 2 maart 2016: De uitzending is inmiddels geweest. Gemist? Bekijk het item over Byte hier! 

Byte op TV??

Twee maanden geleden belde RTL ons. Bij het programma RTL LifeStyleXperience werd een aflevering gewijd aan innovatie. Internetpartijen als webdesignbureau’s, implementatiepartijen en full service partijen zouden aan bod komen. Ze zochten nog een hostingpartij. Nu krijgen we vaker dit soort verzoeken, maar we vonden dit nooit echt bij ons passen. Het onderwerp innovatie triggerde mij echter. Want als we ons ergens op onderscheiden in de hostingmarkt, dan is op onze innovatieve technieken. Ik raakte in gesprek met de redacteur en vertelde hem over de door ons ontwikkelde techniek clusterhosting. Dat we deze kortgeleden hebben uitgebreid met Varnish cache, en dat deze combinatie echt uniek is: je site is superstabiel én supersnel. De redacteur had ook al gesprekken gevoerd met andere hostingpartijen, maar liet duidelijk merken dat hij inmiddels zijn zinnen had gezet op Byte. Voor ons was dit ook een mooie mogelijkheid om eens te testen wat TV voor ons kan doen. Let’s do it!

Maar wat ga je dan vertellen?

Samen met de redacteur stelden we een draaiboek op. En dat is niet makkelijk. Want hoe leg je in een item van 2 minuten uit hoe clusterhosting werkt en wat Varnish doet, aan een publiek dat (grote kans) nog niet eens goed weet wat hosting precies is? Maar ik was er van overtuigd dat het moest lukken! Samen met mijn team ging ik op zoek naar hoe we de techniek met beeldondersteuning goed konden uitleggen. Tijdens een vrijdagmiddagborrel kwamen we erachter dat je zo’n ingewikkelde techniek heel prima kunt uitleggen met Clustertechnologie_met_Varnish_Bytede Duplo van het kind van een collega. Binnen no time lag er een clusteropstelling, inclusief firewall, loadbalancer, Varnish cache-opslag en techie voor de monitoring (kijk maar).
Maar OK, of Duplo nou echt zo professioneel over komt … We kozen uiteindelijk maar voor mooie foambordjes met stickers. En ja, het werkte!

Byte-blauw all over!

Mensen die ons kennen weten dat we een vrij succesvolle kledinglijn hebben (echt waar, we krijgen regelmatig de vraag of ze te koop zijn). Als Byter heb je verschillende shirts en hoodies in het herkenbare Byte-blauw in de kast hangen. Nu zouden er naast het interview wat sfeerbeelden in het pand opgenomen worden: een supportmedewerker die een klant aan de lijn heeft, een techie die met z’n neus in de code zit, een brainstormsessie van het marketingteam. Om de herkenbaarheid nog duidelijker te maken deed iedereen die dag een Byte-blauw kledingstuk aan (“ja hoor, dat is elke dag zo”). Al die Byte shirtjes in combinatie met de gigantische camera die elk moment op je gericht kon worden gaf de hele dag een leuke spanning en een soort trots. Dit is Byte: een mooi bedrijf met gave klanten, toffe producten en een fantastische werksfeer! Bij mij overheerste voorafgaand aan het interview overigens vooral het eerste: spanning … En na afloop enorme trots 😉

De uitzending

Benieuwd? Wij ook!! Het resultaat zien we in het programma LifeStyleXperience op 28 febr 14:20 uur op RTL 4. De uitzending wordt nog eens herhaald op 5 maart 15:10 uur op RTL5.

Sfeershots_LifeStyleXperience_Byte

 

Scan je eigen Magento shop op veiligheidslekken