Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Afgelopen dinsdag 8 en woensdag 9 mei gaf Aartjan van Erkel de training “Online Verkoopsucces” in Utrecht. Aartjan van Erkel is internet copywriter en leert bedrijven om hun website onweerstaanbaar te maken. In 2 dagen tijd kreeg je geleerd hoe we 2 keer zoveel omzet uit onze site konden halen. Omdat we onze laptops bij ons hadden konden we het geleerde direct toepassen.

Samen met Richard Spooren van condoom-anoniem.nl nam ik deel aan de training. Er waren zo ongeveer 70 deelnemers. Mijn grootste angst toen ik dat zag was dan ook dat “onze website” niet genoeg aandacht zou krijgen. Maar niets is minder waar. Na elk onderdeel van uitleg volgde een korte opdracht die je uit kon voeren met een medecursist. De opdrachten hadden directe betrekking op je eigen website. Omdat je de opdracht uitvoert met een medecursist en niet met een collega krijg je een frisse blik op je website. Na de opdracht was er gelegenheid voor een drie tot viertal deelnemers om het resultaat te delen met de rest van de groep. De feedback die hieruit voortkwam is echt super. Feedback van max 70 specialisten, ondersteund door Aartjan zelf, dat is toch wat iedereen wil?!

We leerde het volgende:

  • 7 dodelijk fouten waardoor een website nooit succesvol wordt. 
  • Beïnvloedingsprincipes uit de cognitieve psychologie, en hoe we ze op de site slim in kunnen zetten.
  • Een salespagina zo persuasief opbouwen dat we er alles mee kunnen verkopen.
  • Quick wins: ter plekke het top-product, dienst of lead aantrekkelijker maken, door het toepassen van verleidingsprincipes.
  • en andere verrassende manieren om een onweerstaanbare belofte te doen aan het reptielbrein

Mensen nemen zelden rationele beslissingen.
Daniel Kahneman, Neurowtenschapper en Nobelprijswinnaar

Veel van het geleerde valt onder gezond burger verstand. Het samenbrengen van al deze logische dingen, het herhalen van de stof en de feedback van de andere deelnemers maken deze training zeer waardevol. Het was een extreem praktische training voor internet-professionals en ondernemers. Ik heb er van genoten.

Bij de training kregen we ook je boek “Verleiden op Internet”. Ik had het boek al en nu heb ik er dus twee. Eentje voor mezelf en eentje om uit te lenen hier op kantoor.

Dank aan Aartjan, zijn collega’s en de deelnemers van de training voor de twee zeer nuttige dagen.

Begin dit jaar organiseerde Byte Internet zelf een Seminar Online Persuasion met Guido Jansen als gastspreker. Guido is cognitief psycholoog en eBusiness consultant bij ISM. Uit het verslag valt op te maken dat de feedback vanuit het publiek zeer bruikbaar is voor de besproken sites. Dus wie weet organiseert Byte Internet nogmaals een seminar en maken we met elkaar je site onweerstaanbaar…

Schrijf je in voor de Newsmail onderaan deze pagina en blijf op de hoogte.

 

Scan je eigen Magento shop op veiligheidslekken