Het nieuwe jaar is begonnen, dus alle plannen en planningen voor 2011 zijn van start gegaan, maar we pakken graag ook  nog even een momentje om stil te staan bij het afgelopen jaar. We vertellen graag wat er bij Byte is gebeurd in 2010 in een jaaroverzicht!

Is dit alles? Nee, natuurlijk niet! Voor een compleet overzicht kun je het beste ons blogarchief doorspitten. Geen tijd? Dan zit je hier goed, we zetten namelijk de meest gelezen nieuwsartikelen en blogposts voor je op een rijtje! 🙂

Byte Nieuws, de top 5 meest gelezen nieuwtjes uit 2010

Het afgelopen jaar is er veel gebeurd bij Byte. We hebben niet stilgezeten qua ontwikkeling, tools, interviews, enzovoort. Al dit soort berichten melden we via onze Byte-site:  Als we alle wetenswaardige nieuwtjes hier op zouden noemen, zijn we nog wel even bezig. Daarom laten we hier alleen de top 5 zien van meestgelezen nieuwsartikelen uit 2010. Dit vonden onze lezers blijkbaar het meest interessant om te lezen, dus verdienen die artikelen in onze ogen het meest een plekje in de top 5:

• Grootschalige DDOS aanval op Byte netwerk (gepubliceerd op 15 november 2010). We hadden natuurlijk het liefst een positiever bericht bovenaan gehad, maar blijkbaar doen rampen het erg goed… Het meest gelezen is dan ook onze uitgebreide verslaggeving van hoe we omgingen met de DDOS aanval waarvan Byte het slachtoffer was afgelopen 15 november.
  • Waarschuwing onveilige Joomla componenten (gepubliceerd op 16 maart 2010). Bij Byte vinden we het van groot belang dat onze klanten zich bewust zijn van veiligheidslekken en -risico’s. Als er een (accuut) risico bekend is, communiceren we dit dan ook via onze site, Twitter en / of e-mail. Gezien het grote aantal Joomla-sites dat we beheren, zijn meldingen met betrekking tot Joomla altijd veelgelezen items.
  • Byte in Webdesigner over Slechte buurman (gepubliceerd op 19 april 2010). Webdesigner Magazine heeft een artikel gepubliceerd naar aanleiding van een erg leuk interview met Gruus van Woerkom van Byte. In dit artikel is het “slechte buurman”-effect en de complexe techniek van clusterhosting van Byte op een erg begrijpelijke manier beschreven. Een absolute aanrader als je iets meer te weten wilt komen over ons clusterhostingplatform!
  • Magento CDN (beta) (gepubliceerd op 24 februari 2010). Sinds dit jaar hebben we voor al onze Magento klanten het Byte CDN beschikbaar gemaakt via de tool Magento Accelerator. Dit is een unieke feature die voor flink wat snelheidswinst kan zorgen!
    UPDATE: per 01-10-2012 is bytecdn.nl gedeactiveerd en kan er geen gebruik meer gemaakt worden van de Byte Internet CDN server.
  • Magento Hosting Developer Accounts (gepubliceerd op 22 januari 2010). Sinds begin vorig jaar bieden we aan alle Magento developers de mogelijkheid ons Magento hostingplatform gratis en vrijblijvend uit te proberen met een Magento Trial. (Ook ons clusterhostingplatform is gratis en vrijblijvend uit te proberen met een Cluster Trial)

Byte Blog, de top 5 meest gelezen posts uit 2010

Het afgelopen jaar hebben we maar liefst 133 blogposts gepubliceerd.

Heb je ze niet allemaal kunnen lezen en wil je snel weten welke je echt niet mag missen? Hierbij de top 5 meest gelezen blogposts uit 2010:

1. Inappropriate cleaning of request variables in Joomla: exploit and fix (gepubliceerd op 19 maart 2010)
  2. Byte host mirror Wikileaks voor klant (gepubliceerd op 6 december 2010)
  3. Memcache config for Magento 1.3 AND 1.4 (gepubliceerd op 18 maart 2010)
  4. Magento Accelerator, ByteCDN and IDN vs HTML Conditional Comments (gepubliceerd op 13 april 2010)
  5. Magento Multi-store, samen met de Engelse vertaling Multiple stores in one Magento install (gepubliceerd op respectievelijk 4 en 24 augustus 2010)

Let op, deze twee top 5 noteringen zijn opgesteld aan het begin van 2011. Artikelen en blogposts worden nog steeds met grote regelmaat gevonden en gelezen via onder andere zoekmachines als Google of onze site. Meer recente posts hebben minder tijd gekregen om lezers te trekken en zullen na langere tijd ongetwijfeld een stuk beter scoren dan dat ze doen op dit moment. Wellicht volgend jaar dus eens wat “all-time favourite”-lijstjes… 🙂

Scan je eigen Magento shop op veiligheidslekken