Met de tool New Relic heb je een helder inzicht in hoe jouw website presteert en waar zich eventuele bottlenecks bevinden. Byte biedt New Relic aan bij de pakketten vanaf Hypernode Grow.
Vragen die het meest gesteld worden, hebben we hieronder voor je uitgewerkt.

Hoe activeer ik New Relic?

New Relic is voor al onze Hypernode Grow, Professional en Excellence klanten gratis te activeren. Hoe je dit doet, lees je uitgebreid op de pagina New Relic – performance management.

Op ons Service Panel vind je een link naar New Relic om je account aan te maken:

  1. Log in op het Service Panel
  2. Selecteer je domeinnaam.
  3. Klik op het tabblad Instellingen en daarna op de optie New Relic.
  4. Volg de link en maak een account aan
  5. Je ontvangt een license key die je op het Service Panel invoert om New Relic te activeren bij Byte.

Na ongeveer 10 minuten begint New Relic data te verzamelen.

Hoe log ik in op New Relic?

Inloggen doe je op de website van New Relic.

Ik heb New Relic geactiveerd en wacht al 10 minuten. Waarom zie ik nog geen data verschijnen?

Het kan zijn dat je geen bezoekers hebt gehad op je website. New Relic heeft dan geen data gedetecteerd, omdat er geen data beschikbaar is. Bezoek je eigen website en klik wat rond.

Ik wil naar een andere hostingpartij verhuizen. Kan ik mijn New Relic account behouden?

Dat ligt eraan of je nieuwe hostingpartij New Relic ondersteund. Neem graag contact op met je nieuwe hostingpartij.

Ik wil mijn New Relic account overzetten naar iemand anders. Hoe doe ik dat?

Als je graag de historische gegevens die in het New Relic account zijn opgeslagen wilt overzetten naar het account van de nieuwe eigenaar, dan kun je contact opnemen met New Relic, via support@newrelic.com.

Waarom heb ik ineens minder functies in New Relic dan voorheen?

Op het moment dat je een New Relic account aanmaakt krijg je een gratis New Relic account. De eerste twee weken na activeren maak je gebruik van een New Relic Pro account. Dit is een een trial die automatisch overgaat in het gratis New Relic Lite account. Het New Relic Pro account biedt meer functies dan het Lite account, waardoor je nu dus minder functionaliteiten in je New Relic dashboard hebt.

Als je liever een Pro account van New Relic wilt dan kun je je account upgraden via New Relic.

Wat is het verschil tussen New Relic Lite en Pro?

Met het Lite account heb je een uitgekleder pakket dan het Pro pakket. Er zijn twee aspecten die eruit springen: Je hebt alleen inzicht in welke processen binnen je site traag zijn (Lite), niet meer in waarom (Pro) (Transaction Tracing). Daarnaast heb je nog maar toegang tot historische data van 1 dag (Lite), in tegenstelling tot drie maanden (Pro) (Data retentie). Meer informatie over de verschillen tussen Standard en Pro vind je terug in het artikel New Relic – performance management.

Ik wil mijn Lite account upgraden naar een New Relic Pro account. Hoe doe ik dat?

Neem graag contact op met New Relic. Je kunt via Byte niet je account upgraden, Byte ondersteunt New Relic alleen op onze servers.

Ik wil extra gebruikers inzage geven in mijn performance-gegevens.

  1. Log in bij New Relic
  2. Klik op je accountnaam rechtsboven.
  3. Klik op users.
  4. Hier kun je de gebruikers van je New Relic account beheren.

De nieuwe gebruiker ziet nu in zijn New Relic account ook jouw applicatie verschijnen. Hij/zij ontvangt hier ook een e-mail van New Relic over.

Ik heb een vraag over de werking van New Relic.

Deze vragen kun je rechtstreeks stellen aan New Relic: support@newrelic.com.

Ik maak gebruik van clusterhosting. Kan ik ook een New Relic account krijgen?

Ja dat kan! Voor clusterhosting klanten is New Relic wordt ondersteund vanaf het Optimize pakket.

Hoe kan ik de Magento frontend en backend opsplitsen in New Relic?

Om voor beide onderdelen (frontend en backend) van Magento apart New Relic te gebruiken, gebruik je de volgende code in een auto_prepend_file:

<?php if (extension_loaded('newrelic')) {      
if (isset($_SERVER["REQUEST_URI"]) && stripos($_SERVER["REQUEST_URI"], '/admin/') !== false) {
newrelic_set_appname('Backend');
}
}

Sla dit bestand op. Het bestand stel je vervolgens in bij je PHP instellingen. Ga hiervoor naar het tabblad Instellingen en dan naar de optie PHP. Bij auto_prepend_file geef je de locatie op van het hierboven gemaakte bestand.

Hoe pas ik de tijdszone in New Relic aan?

In je New Relic account klik je rechts op ‘My preferences’. Hier kun je, onder ‘User preferences’, direct de juiste tijdzone selecteren. Byte heeft bij het New Relic productteam verzocht om deze tijd voor onze klanten standaard op de Nederlandse tijdzone te zetten. Ze onderzoeken nu de mogelijkheid om dit te doen.

Waarom kan ik ‘Nederland’ niet toevoegen aan mijn lijst van voorkeurslanden voor ‘real user monitoring’?

Alleen als je een Pro pakket hebt, kun je in elke applicatie onder ‘settings’ maximaal 5 landen kiezen waar New Relic wat dieper in duikt bij het onderzoeken van het verkeer. In dit rijtje kun je Nederland niet selecteren. Byte heeft dit al aangegeven bij het New Relic productteam. Hopelijk gaan ze hiermee aan de slag. Wellicht helpt een extra mailtje naar support@newrelic.com om deze issue nog wat verder onder hun aandacht te brengen!

Waarom ontvang ik e-mails over mijn appdex score?

New Relic heeft een feature waarmee ze de klantwaardering voor jouw website kunnen meten. Dit noemen zij ook wel de appdex score. Hiermee kun je berekenen vanaf welk punt je klanten niet satisfied zijn met de response tijd van je website en de performance hiervan. Meer informatie over de appdex score vind je op de pagina Apdex: Measuring user satisfaction van New Relic.

Afhankelijk van wat je instelt kun je ook bepalen of er vanaf een bepaalde appdex score naar je gemaild wilt worden. Dit wordt veel gebruikt om snel te weten wanneer er problemen op de website zijn. Deze alerts kun je aan- en uitzetten via het dashboard van New Relic. Hiervoor ga je naar de optie Applications –> Events –> Alerts. Hier kun je met de optie Enable server alerts for this account aangeven of er wel of geen alerts gestuurd moeten worden. De precieze instellingen van de alerts kun je aanpassen via de optie Tools en dan Alert Policies.

00