New Relic is een application performance management tool waarmee je de performance en activiteiten van een website/applicatie kan monitoren. Met de tool New Relic heb je helder inzicht in hoe jouw website presteert en waar zich eventuele bottlenecks bevinden.

Je kunt New Relic gebruiken op de Hypernode Grow, Professional, Excellence en Pro pakketten

In dit artikel leggen we uit waarom New Relic zo handig is en hoe je deze tool bij Byte kunt gebruiken om de performance van je site te optimaliseren. Heb je een shop op ons Hypernode platform, lees dan ook graag de informatie op onze Hypernode support documentatie. 

Wat maakt New Relic zo cool?

Met New Relic kun je real time inzien hoe jouw website presteert. Je kunt de bottlenecks in je website detecteren en hiernaar handelen. Ook krijg je inzicht in hoe je website zich over tijd gedraagt. Kort gezegd zijn de belangrijkste features van New Relic:

  • Gemakkelijk te gebruiken door intuïtieve interface.
  • Biedt een overzicht van de bottlenecks in je applicatie: laadtijden van pagina’s, langlopende transacties, error rates, slow queries, trage plug-ins/extensies, en meer.
  • Je kunt de statistieken van New Relic gebruiken om meer inzicht te verkrijgen in het BPU-verbruik van je site.
  • Gebruik New Relic om de performance van applicaties voor en na wijzigingen te analyseren.
  • Stel je account zo in dat je een notificatie ontvangt wanneer een applicatie fouten of afwijkingen vertoont: zo voorkom je problemen voordat ze zich daadwerkelijk voordoen.
  • Bepaal welke gebeurtenissen voor je van kritiek belang zijn en verscherp hier met New Relic de monitoring op.
  • De eerste twee weken heb je een New Relic Pro account trial. Je kunt je site dus nog uitgebreider meten die twee weken.

New Relic bij Byte

Byte ondersteunt New Relic op onze servers. Klanten die een pakket afnemen waarin New Relic ondersteuning zit (vanaf het Hypernode Grow pakket) kunnen het New Relic Lite account gratis afnemen of upgraden naar New Relic Pro.

Lite account

Wanneer je New Relic activeert krijg je de eerste twee weken een New Relic Pro trial. Na twee weken komt de New Relic Pro trial te vervallen en ga je automatisch over in het gratis Lite account.

Pro account

Wil je graag gebruik maken van de features die het Pro account je biedt, dan kun je via New Relic eenvoudig je account upgraden.

Let op! Inhoudelijke vragen over de dienst van New Relic kunnen rechtstreeks aan New Relic gesteld worden.

Wat is het verschil tussen New Relic Lite en Pro?

Het Pro account biedt vele mooie features waarmee je, ten opzichte van Lite , nog meer inzicht hebt in de performance van je site. De volledige lijst met verschillen vind je op onze website.

Er zijn twee aspecten die eruit springen

  • Je hebt niet alleen inzicht in welke processen binnen je site traag zijn (Lite), maar ook waarom (Pro). Je ziet precies waar de milliseconden aan besteed worden om de pagina klaar te maken voor de browser. Zo kun je een performanceprobleem snel te relateren aan bijvoorbeeld een brakke extensie, een connectiviteitsprobleem met een extern opslag medium of website (licentie checks bijvoorbeeld), of een overbelasting van een server. Je hebt dus in een mum van tijd de bottleneck binnen je site gevonden, waar je zonder New Relic Pro dagen, weken of zelfs maanden over zou doen. (Transaction Tracing)
  • Daarnaast heb je toegang tot historische data van drie maanden (Pro) in plaats van één dag (Lite). Wanneer je een optimalisatie doorvoert kun je met data van 3 maanden goed zien of het ook het gewenste effect heeft gehad. (Data retentie)

Maak een New Relic account aan

  1. Log in op het Service Panel
  2. Selecteer je domeinnaam.
  3. Klik op het tabblad Instellingen en daarna op de optie New Relic.
  4. Klik op de link die je doorverwijst naar de website van New Relic en maak een account aan.
  5. Vul vervolgens de license key die je hebt ontvangen van New Relic in op het Service Panel om New Relic in gebruik te nemen.

Let op: Houd er rekening mee dat als je New Relic activeert ons systeem 10 minuten nodig heeft om de wijziging te verwerken en daadwerkelijk door te pushen naar New Relic. Je kunt New Relic een handje helpen door je even flink door je eigen site te klikken zodat er ook data is om naar New Relic te sturen.

Om alle statistieken te kunnen bekijken log je in bij New Relic zelf.

 

Vragen over New Relic

Inhoudelijke support

Wanneer je vragen hebt over de werking van New Relic, kunnen deze gesteld worden via support@newrelic.com. Om New Relic te helpen, zou je onderstaande informatie mee kunnen sturen:

  • De naam van het specifieke New Relic account en welke gebruiker (naam) en e-mailadres daarbij horen.
  • Een kopie van het New Relic configuratie bestand (newrelic.yml).

Wanneer het om PHP gaat, is het handig ook onderstaande informatie mee te sturen:

  • Resultaten van ‘phpinfo()’ van de server waar het domein gehost wordt.

Uitgebreide documentatie over de tools en features vind je op de website van New Relic.

Veelgestelde vragen over New Relic

De meest gestelde vragen over New Relic hebben we uitgewerkt op de pagina New Relic – Veelgestelde vragen.

 

 

20