Byte biedt twee mogelijkheden om een pakket te bestellen. De eenvoudige bestelmodule en de geavanceerde bestelmodule. In de geavanceerde bestelmodule kun je tegelijkertijd meerdere Presence pakketten bestellen en de rollen toewijzen. Op deze manier hoef je achteraf geen rollen over te dragen, wel zo makkelijk! Hieronder vind je in 5 stappen uitgelegd hoe je gebruik maakt van de geavanceerde bestelmodule.

Stap 1. Selecteer domeinnamen en pakketten

Ga naar de geavanceerde bestelmodule

Geavanceerde bestelmodule Byte

afb. 1 Vul de gewenste domeinna(a)m(en) in

Vul hier de domeinnamen in waar de pakketten aan moeten worden gekoppeld (zie afbeelding 1). Je kunt de domeinnamen onder elkaar zetten. Er moet dus per regel één domeinnaam staan.

Klik na het invullen van de gewenste domeinnamen op de button “Controleer beschikbaarheid”. Er wordt aangegeven of een domeinnaam nog vrij is of niet. Indien dit niet het geval is klik je op “Bekijk mogelijkheden” en kies je “Domein+hosting verhuizen” als je de domeinnaam wilt verhuizen of “Hosting only verhuizen” als je het domein extern geregistreerd wilt laten staan.

Vervolgens kies je het type Presence pakket dat je wilt bestellen per domein.

 

Stap 2. Verdeel rollen

afb. 3 Verdeel de rollen en/of maak een nieuw klantaccount aan
Bij Byte werken we met verschillende rollen; Registrant, Contractant en Technisch beheerder. Meer informatie over de verschillende rollen vind je in het artikel Service Panel Rollen. Je kunt bij deze stap aangeven wie de eigenaar wordt van de domeinnaam, het contract en wie het technisch beheer van de website op zich neemt (zie ook afbeelding 3).

 

Als de juiste partij niet tussen de opties staat, voeg je deze snel en makkelijk toe middels de optie: ‘’De juiste partij staat er niet tussen”. Een nieuw klantaccount aanmaken voor je klant doe je met “Een nieuwe klantaccount aanmaken”. De rollen die je instelt, gelden voor alle pakketten in je bestelling. Tevreden met de pakketten en de rolverdeling? Klik dan op “Controleren en Afronden”.

Stap 3. Opgegeven rollen

Je ziet een overzicht van de ingestelde rollen voor alle pakketten en domeinnamen. Indien je dit nog wilt wijzigen kun je dit doen door middel van de ‘Wijzigen’ knop rechtsboven de pagina. Wanneer je hier op klikt ga je terug naar stap 2 en kun je de rollen wijzigen, nieuwe klantrelaties toevoegen en/of een nieuw klantaccount aanmaken.

Stap 4. Controleer uw order

afb. 4 Bestelling controleren en afronden

Bij stap 4 (afbeelding 4) vind je een overzicht van alle domeinnamen en bijhorende pakketten. De rolverdeling die je bij stap 3 kunt terugzien geldt voor alle pakketten. Controleer je order graag nauwkeurig. Eventuele wijzigingen kun je doorvoeren door op de knop “Wijzigen” te klikken rechtsboven. Voor je eigen administratie kun je linksonder de offerte in PDF-formaat downloaden.

Stap 5. Order afronden

Klopt je bestelling? Rond deze dan helemaal af in stap 5. Je kunt kiezen om je bestelling direct te betalen middels iDeal of te bestellen op rekening. Voor bestellen op rekening dien je het formulier wat je kunt downloaden in te vullen en te mailen met de gevraagde documentatie naar support@byte.nl. Wij activeren dan je bestelling en vanaf dan kun je altijd pakketten bestellen op rekening. Je ontvangt de factuur op de eerste werkdag van de volgende maand.

Nadat je je bestelling hebt afgerond kun je direct met het pakket (of de pakketten als je er meerdere het besteld) aan de slag via het Service Panel!

50