Vraag een domeinnaam aan door een Presence pakket te bestellen via onze bestelmodule. Wanneer je een Presence pakket bestelt kun je de nieuwe domeinnaam laten registreren op je naam, verhuizen als de domeinnaam elders staat geregistreerd of “Site-only” aanvragen. Dit artikel legt uit welke stappen je onderneemt bij het bestellen van een Presence pakket voor een domeinnaam.

Een Presence pakket bestellen

Stap 1. Kies de domeinnaam.

Ga naar onze bestelmodule, kies voor Domeinregistratie en vul de gewenste domeinnaam in. Klik op “controleer beschikbaarheid”. Is de domeinnaam nieuw? Dan zal de domeinnaam voor je worden geregistreerd. Staat de domeinnaam elders? Kies dan voor de juiste optie in het pop-up venster. Als je je domeinnaam naar Byte wilt verhuizen, kies dan voor “Domein+Hosting verhuizen”. Wil je de domeinnaam elders geregistreerd laten staan, kies dan voor “Hosting only verhuizen”.

Stap 2. Kies het pakkettype.

Als je alleen een domeinnaam wilt kies je voor “Domain only”.

Stap 3. Kies de juiste variant.

Byte biedt 2 varianten van het Presence pakket aan:

Presence 1 jaar

Naast domeinregistratie en forwarding service kun je 100 e-mail aliassen aanmaken die je doorstuurt naar bestaande e-mailadressen. Bij een Presence pakket kun je geen e-mailboxen aanmaken, omdat je geen mailruimte hebt. De contracttermijn van dit pakket bedraagt 1 jaar..

Presence Plus

Het Presence Plus pakket heeft alle features van een Presence 1 jaar pakket, plus mailruimte. Je hebt naast de mogelijkheid om 2000 e-mail aliassen aan te maken ook de beschikking over 100 mailboxen. Dit pakket is erg geschikt voor onze Hypernode klanten die naast Magento hosting ook domeinregistratie en/of e-mailhosting willen afnemen bij Byte. De contracttermijn van dit pakket is 1 jaar.

Stap 4. Extra opties.

Bij stap 4 wordt aangegeven dat je later in je Service Panel eventueel een SSL-certificaat kunt bestellen.
Let hierbij graag op. Een SSL-certificaat wordt gekoppeld aan een pakket en heeft dan dezelfde looptijd als het Presence pakket en wordt ook voor die periode in rekening gebracht.

Afronden

Rechts van je scherm zie je een overzicht van je bestelling. Ben je het er helemaal mee eens? Klik dan op Controleren en Afronden onderaan en log in met je klantaccount om je order helemaal af te ronden. Heb je nog geen klantaccount bij Byte? Klik dan op “Klantaccount aanmaken”.

Ervaren gebruikers kunnen ook middels onze geavanceerde bestelmodule Presence pakketten bestellen. De geavanceerde bestelmodule is handig indien er rollen moeten worden toegewezen. Wil je ook een bestelling plaatsen middels onze Geavanceerde Bestelmodule? Volg dan het stappenplan in het artikel Byte’s geavanceerde bestelmodule.

Veelgestelde vragen

Hoelang duurt het voordat mijn domeinnaam is aangevraagd?

Je bestelling wordt via het Service Panel gelijk verwerkt. Je kunt dus gelijk aan de slag met je pakket! We zijn echter wel afhankelijk van de verschillende registratieautoriteiten voor de goedkeuring van je aanvraag of verhuizing. Afhankelijk van het soort aanvraag (nieuw, verhuizing of overdracht) duurt het 1 (bij veelvoorkomende domeinnamen) tot 8 werkdagen (bij exotische domeinnamen) voordat je domeinnaam operationeel is.

Welke extensies bieden jullie aan?

Byte biedt 54 verschillende extensies aan. Er zijn ontzettend veel verschillende extensies en sinds 2014 zijn daar nog eens honderden bijgekomen. Je kunt hierbij denken aan extensies zoals .SHOP, .MEDIA,  .WEBSITE, .ONLINE, .EMAIL, .AMSTERDAM . Byte biedt registratie van de meest populaire nieuwe extensies. Indien we je gewenste domeinnaam niet kunnen registreren of verhuizen dan is het wel mogelijk om de domeinnaam elders te registreren en dan bij ons een “site only” pakket te nemen. Bij de andere provider dient dan een verwijzing naar onze hosting ruimte gemaakt te worden door middel van een A record of een doorverwijzing via de nameservers. Meer informatie hierover vind je in Verhuizen alleen site.

Kan ik een domeinnaam anoniem aanvragen?

Het aanvragen van een anonieme domeinnaam is wegens juridische complicaties helaas niet meer mogelijk. Lees meer over alternatieve opties in Anonieme domeinnaam aanvragen

Hoe wijs ik een samengesteld winkelmandje aan iemand anders toe?

Dit kun je alleen doen als je een bestelling plaatst in onze geavanceerde bestelmodule. Hieronder vind je een beknopte uitleg over het toewijzen van een winkelmandje. Een uitgebreide uitleg met screenshots vind je in het artikel: Winkelmandje toewijzen. Geen ervaring met onze geavanceerde bestelmodule? Gebruik dan de uitleg in het artikel Byte’s geavanceerde bestelmodule.

Beknopte uitleg over het toewijzen van een winkelmandje.

Wijs het winkelmandje toe aan de Contractant in stap 2. Je kunt hier namelijk de rollen verdelen en door bij de rol van Contractant een ander klantaccount te selecteren wijs je het winkelmandje toe aan die partij. Je kunt alleen winkelmandjes toewijzen aan Klant Relaties. Wanneer de partij nog geen klantnummer heeft bij Byte kun je een nieuw klantaccount voor deze partij aanmaken.

In plaats van de oude mogelijkheid om de bestelling af te ronden d.m.v. een betaling (via iDeal of op rekening), kun je nu het winkelmandje klaarzetten in het Service Panel van de Contractant. De Contractant kan de bestelling afronden door in te loggen op het Service Panel en naar “Overzicht” en dan naar “Bestellingen” te gaan.

Kan ik het e-mailadres dat bij mijn domein in de Whois staat aanpassen?

Byte zet domeinnamen altijd op naam van haar klanten. Wel registreren we als e-mailadres hostmaster@byte.nl, hierdoor kunnen we de noodzakelijke operaties op de domeinnaam uitvoeren.

  • Er wordt op grote schaal gespamd naar de in de WHOIS opgenomen e-mailadressen.
  • Er wordt op grote schaal geprobeerd om via dit mailadres de klant te bewegen om zijn domeinnaam te verhuizen (scams).
  • Om onze hostingdienstverlening goed uit te kunnen voeren, hebben we soms de toegang tot dit mailadres nodig.

Om klanten hiervoor te beschermen, staat er standaard een centraal e-mailadres van Byte. De domeinnaam is bij Byte altijd eigendom van de Registrant/klant. Wil je het e-mailadres toch laten aanpassen, dan is dat op verzoek uiteraard mogelijk. Stuur je verzoek hiervoor graag per e-mail naar support@byte.nl . Zorg er wel voor dat je je verzoek mailt vanaf het e-mailadres wat gekoppeld is aan de Registrant rol

00