Wanneer je mailbox is gehackt, wordt deze vaak misbruikt voor het versturen van SPAM. Wanneer ons systeem merkt dat er uitzonderlijk veel mailverkeer vanaf een mailbox wordt verstuurd grijpen we in. Byte wijzigt dan het wachtwoord van je mailbox om het mailverkeer te stoppen. Dit doen we omdat onze mailservers anders overbelast raken en overige Byte klanten geen gebruik meer kunnen maken van maildiensten.

Grote mailing verstuurd?

Wil je een grote mailing versturen? Raadpleeg dan eerst Byte’s mailbeleid. Te veel mail in een te korte tijd belast onze mailservers ook dusdanig dat deze overbelast kunnen raken en/of op een blacklist kunnen komen te staan. Wanneer onze mailservers op een blacklist staan kan het zijn dat mail niet kan worden verzonden of worden verstuurd door onze klanten. Je begrijpt dat we dit willen voorkomen.

Indien Byte je mailbox wachtwoord heeft veranderd naar aanleiding van een te grote mailing, hoef je alleen maar je wachtwoord weer te wijzigen in je Service Panel onder tabblad Instellingen en dan onder E-mail. Raadpleeg daarna graag eerst ons E-mail beleid voor meer informatie over de hoeveelheid mail in welk tijdsbestek toegestaan wordt.

In onze support documentatie vind je een pagina met uitleg over het wijzigen van je mailbox wachtwoord.

Misbruik van mailbox

Wanneer je geen grote mailing aan het versturen was, is de kans groot dat je mailbox is gehackt. Dit komt vaak doordat de beveiliging van je computer waar je je mail ophaalt niet optimaal is. Het is dan voor kwaadwilligen heel makkelijk om toegang te verkrijgen tot je mailbox en deze te misbruiken om SPAM mee te versturen.

Computer scannen op virussen
Het eerste wat je in dit geval dient te doen is je computer scannen op virussen. Dit kun je doen door middel van een virusscanner. Wellicht heb je al een virusscanner op je computer staan? Laat deze dan een uitgebreide scan doen en alle bedreigingen en virussen van je computer verwijderen. Geen virusscanner? Hieronder vind je links naar een aantal gratis scanners:

Windows: Avast

Linux: ClamAV

Mac OS: VirusBarrier Express

Mailbox wachtwoord wijzigen
Het wijzigen van je mailbox wachtwoord doe je middels het Service Panel. Inloggen kun je doen met je klantnummer en bijbehorend wachtwoord. In onze support documentatie vind je een pagina met uitleg over het wijzigen van je mailbox wachtwoord.

Meer informatie over inloggen op je Service Panel vind je in het artikel Service Panel Inloggen.

00