E-mail instellen iPad


Tags: e-maile-mailclient

Let op!  Byte levert geen inhoudelijke support op het instellen van externe e-mailprogramma’s. Heb je onderstaande stappen doorlopen en werkt verzenden of ontvangen niet in je e-mailcliënt? Los dan je probleem op met onze E-mail probleemoplosser.

Op deze pagina leggen we uit hoe je de Byte mailservers kunt instellen op een iPad. Voordat je verder gaat is het handig om de volgende gegevens gereed te hebben:

  • Je e-mail adres van Byte waar je de mail van wilt ophalen (voorbeeld: piet@byte.nl).
  • De naam van de mailbox die je wilt ophalen (voorbeeld: mail000 )
  • Het wachtwoord van de mailbox

E-mailaccount aanmaken

Mail instellen op de iPad gebeurt via het Instellingen programma. Om een account aan te maken kun je de volgende procedure volgen:

  • Start het programma Instellingen.
  • Scroll naar beneden en tik op Mail, Contacten, Agenda (zie afbeelding 1).
  • Tik op Nieuwe account.
  • Tik op Anders (zie afbeelding 2).
  • Tik op Voeg mailaccount toe.

E-mail, contacten, agenda's'
afb. 1 Mail, Contacten, Agenda

Tik op "Anders"
afb. 2 Tik op “Anders”

Je ziet nu vier velden die je moet invullen. Wat je hier in moet vullen zijn je basisgegevens van je e-mail account. (zie afbeelding 3)

  • Naam: Je eigen naam
  • E-mail: Je e-mail adres van Byte waar je de mail van wilt ophalen
  • Wachtwoord: Het wachtwoord van de mailbox
  • Beschrijving: Een beschrijving voor de mailbox

Gegevens van je account
afb. 3 Gegevens van je account

Server gegevens invullen

Tik nu op Volgende. Nu moeten de server gegevens ingevuld worden. Wij raden aan om IMAP te gebruiken voor e-mail. Wanneer je POP wenst te gebruiken, kies je voor POP en vul je bij Hostnaam pop.byte.nl in. (zie afbeelding 4)

Server inkomende post

Je vult nu de gegevens in van de inkomende mailserver:

  • Vul bij Hostnaam imap.byte.nl in.
  • Vul bij Gebruikersnaam de naam van de mailbox in (let op, niet het e-mail adres)
  • Vul bij Wachtwoord het wachtwoord van de mailbox in

Server uitgaande post

Je vult nu de gegevens in van de uitgaande mailserver:

  • Vul bij Hostnaam smtp.byte.nl in.
  • Vul bij Gebruikersnaam de naam van de mailbox in (let op, niet het e-mail adres)
  • Vul bij Wachtwoord het wachtwoord van de mailbox in Mailbox wachtwoord kwijt?
  • Alles correct ingevuld? Tik dan op Volgende.
  • Er word nu gecontroleerd of de instellingen juist zijn. Druk daarna op Bewaar (zie afbeelding 5).

Instellingen inkomende post
afb. 4 Instellingen inkomende en uitgaande post

Instellingen inkomende post
afb. 5 Druk op “Bewaar”

Stel de inkomende en uitgaande poort in

  • Tik op je account onder Accounts (zie afbeelding 6).
  • Tik op je e-mailadres
  • Klik op Geavanceerd.
  • Zet Gebruik SSL aan
  • Check of je poort nu op 993 (IMAP) of 995 (POP3) staat.
  • Ga terug naar het volgende menu.
  • Tik bij SERVER UITGAANDE POST op smtp.byte.nl (zie afbeelding 7).
  • Tik op de SMTP-server die je wilt aanpassen.
  • Zet Gebruik SSL aan (zie afbeelding 8).
  • Pas de poortnummer aan naar 587 of 2525.
  • Tik op Gereed en je e-mail staat ingesteld.

Accountgegevens aanpassen
afb. 6 Accountgegevens aanpassen

Pas de SMTP server settings aan
afb. 7 Pas de SMTP server settings aan

Wijzig de uitgaande poort en vink SSL uit
Afb.8 Wijzig de uitgaande poort en vink SSL uit

E-mailaccount verwijderen

Volg je de volgende stappen om een e-mailaccount te verwijderen:

  • Start het programma Instellingen.
  • Scroll naar beneden en tik op Mail, Contacten, Agenda.
  • Tik op je account onder Accounts
  • Tik op Verwijder account
  • Bevestig dat je het account wilt verwijderen en deze wordt dan verwijderd.

Support bij problemen

Aangezien wij niet de bouwer van de iPad zijn, kunnen wij maar tot een bepaald punt support geven bij problemen met jouw iPad. Als wij kunnen achterhalen dat onze mailservers gewoon werken, dan ligt het probleem bij de instellingen van jouw iPad. Wij zijn altijd bereid om met jou mee te denken voor een goede oplossing. Komen wij hier echter niet uit, dan verwijzen wij je graag naar de support van Apple zelf. Zij kunnen jou dan hier verder mee helpen. Probeer ook je probleem op te lossen door middel van onze E-mail probleemoplosser.

Relevante andere pagina’s

2