Wanneer je je site bij Byte host en je gebruikt wil maken van onze mailservers, kun je een eigen e-mailadres aanmaken in het Service Panel. In dit artikel leggen we ui hoe je bij Byte een e-mailadres en een bijbehorende e-mailbox aanmaakt ent hoe je een doorverwijzing kunt instellen.

Ga naar het Service Panel

Een nieuw e-mailadres maak je aan in het Service Panel:

  • Log in op het Service Panel met je klantnummer en wachtwoord
  • Selecteer uit het overzicht met domeinnamen de juiste domeinnaam.
  • Ga naar tabblad Instellingen en klik daarna op E-mail.
  • Je ziet een lijst van actieve e-mailadressen en doorverwijzingen. Hier staan de mogelijkheden om je account in te stellen. Beweeg met de muis over de icoontjes om te zien waarvoor ze staan. Je kunt hier voor alle e-mailadressen en e-mailboxen de spamfilters, autoresponders, etc. instellen.

Maak een nieuw e-mailadres en e-mailbox

Bij je e-mail instellingen (zie hierboven) vind je bijna onderaan de pagina het kopje Nieuw e-mail adres.

  • Vul je gewenste nieuwe e-mailadres in (in het vakje na Email voor).
  • Selecteer nieuwe in het dropdown-menu door op het pijltje te klikken (bij wordt bezorgd in een … emailbox) en klik vervolgens op Ok.

Je krijgt nu de nieuwe e-mailbox informatie te zien die je nodig hebt voor het instellen van een mailcliënt en het inloggen in de webmail van Byte.

Let op! Als je een Presence pakket hebt dan kun je wel een e-mailadres aanmaken, maar geen e-mailbox. Verwijs dan je e-mailadres naar een bestaande e-mailbox. Wil je ook mailboxen (maar geen webhosting) kies dan voor het Presence Plus pakket.

Indien gewenst: maak een e-mailadres doorverwijzing

Een doorverwijzing wordt ook wel mail forwarding genoemd. Met een doorverwijzing wordt mail gericht aan je e-mailadres doorgestuurd naar het e-mailadres naar waar er wordt verwezen. Dit kan ook een e-mailadres van een ander domein zijn of een @gmail.com/@outlook.com/enz. adres zijn.

  • Maak een e-mailadres aan zoals hierboven uitgelegd.
  • Na de laatste stap zie je staan: Zal worden bezorgd aan de volgende. Hier kun je de e-mailbox (de)selecteren en/of externe e-mailadressen toevoegen waar de e-mail naar toegestuurd moet worden.

Veelgestelde vragen

Ik zie onderaan de pagina allerlei losse mailboxen staan. Wat moet ik daarmee doen?

Deze mailboxen zijn eerder door jou aangemaakt, maar zijn niet meer gekoppeld aan de door jou gebruikte e-mailadressen. Deze mailboxen kun je gewoon verwijderen, mits er geen belangrijke mails op deze mailboxen staan. Als je dit niet zeker weet, kun je het beste even aan onze Supportafdeling vragen welk e-mailadres er in het verleden aan deze mailboxen gekoppeld stonden. Je kunt dan zelf bepalen of de mailboxen verwijderd kunnen worden.

Ik kan geen extra e-mailadressen/mailboxen meer aanmaken?

Je bent dan waarschijnlijk over je limiet heen met hoeveel e-mailadressen en mailboxen je kunt aanmaken. Je kunt links bovenaan de pagina zien hoeveel aliassen en mailboxen je kunt aanmaken. Je zou een ander e-mailadres en/of mailbox eventueel kunnen verwijderen zodat je het nieuwe e-mailadres en mailbox kunt aanmaken of je hostingpakket upgraden.

Ik wil graag een mailbox maken maar ik zie alleen maar de mogelijkheid om e-mail aliassen te maken. Hoe kan ik een mailbox aanmaken?

Hoogstwaarschijnlijk heb je dan een Presence pakket aangevraagd op het desbetreffende domein. Bij een Presence pakket heb je geen mailruimte. Je kunt dan of bij het e-mailadres een doorverwijzing aanmaken of upgrade je pakket naar een Presence Plus pakket.

31