Aangezien er meerdere e-mail clients zijn die elk op hun eigen manier weer in te stellen zijn, krijgen we daar vaak vragen over. In dit artikel hebben we de meest veelvoorkomende vragen verzameld.

Mailserver instellingen

Welke poorten kan ik gebruiken voor mijn e-mail?

Je kunt hiervoor onderstaande tabel gebruiken:

Type verbinding Zonder SSL Met SSL
IMAP 143 993
POP3 110 995
SMTP 2525 of 25 587

Wat zijn de hostnames voor jullie inkomende en uitgaande mailservers?

Hieronder zie je welke hostnames je kunt gebruiken

Type verbinding Hostname
IMAP imap.byte.nl
POP3 pop.byte.nl
SMTP smtp.byte.nl

Wat moet ik als gebruikersnaam invullen?

Wanneer je een e-mailadres aanmaakt wordt er een mailbox voor je aangemaakt (uitgezonderd Presence pakketten). Deze mailbox bestaat qua naam altijd uit 5 letters en 2 cijfers; domei000 . Deze moet je gebruiken als gebruikersnaam.

Welke inkomende mailserver raden jullie aan? POP3 of IMAP?

We zien dat er telkens meer mensen gebruikmaken van meerdere applicaties (smatphones, tablets etc) om hun e-mail op te halen. Om deze reden raden wij het gebruik van IMAP aan, want daarmee kun je met meerdere apparaten tegelijk op je e-mail werken. POP3 kun je beter gebruiken als je maar op een apparaat werkt want daarbij wordt alle e-mail van de mailserver gedownload naar je e-mail applicatie en verwijderd van de mailserver. Meer informatie over deze protocollen vind je in de onderstaande artikelen:

Hebben jullie ergens handleidingen staan voor het instellen van e-mail?

Jazeker! Hieronder hebben we al onze handleidingen voor je op een rij staan:

Foutmeldingen/issues

Help! Ik krijg een “Relay Access denied” melding. Wat moet ik doen?

Deze foutmelding zie je wanneer je bij je uitgaande mailserver vergeten bent om de authenticatie/verificatie aan te zetten. Onze uitgaande mailserver vereist namelijk dat je een gebruikersnaam en wachtwoord invoert, anders mag je hier geen gebruik van maken.

Ik blijf een pop-up krijgen dat ik mijn wachtwoord moet invullen?

Hoogstwaarschijnlijk heb je dan onlangs je wachtwoord gewijzigd of is een van de door jouw gebruikte gegevens incorrect. Dit kun je het beste testen via onze webmail applicatie: https://webmail.byte.nl/prod/ . Probeer in te loggen met je gegevens en indien dit niet lukt, dan weet je dat inloggegevens niet goed zijn en dat je het beste even je wachtwoord kunt wijzigen.

Ik heb mijn e-mail ingesteld in Outlook en ik krijg een 0x800CC1A melding als ik een e-mail probeer te versturen?

Je hebt dan bij de uitgaande mailserver instelling bij als versleuteling gekozen voor SSL. Wijzig dit naar TLS en het versturen van e-mail zou nu moeten werken.

 

00