E-mail komt niet of vertraagd binnen

Het kan gebeuren dat e-mail die naar je e-mailadres wordt gestuurd niet aankomt of vertraagd aankomt. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Er kan in principe maar één oorzaak bij Byte liggen, namelijk dat de e-mail in een filter van Byte terecht komt. Dit artikel legt uit wanneer mail tegengehouden wordt en wat je er aan kan […]

Lees meer

E-mail problemen oplossen en doorgeven

E-mail problemen komen helaas veel voor. Wanneer je bij Byte een melding wilt maken, kunnen we je alleen helpen als je ons van de juiste gegevens voorziet. Het is namelijk erg moeilijk om, zonder de benodigde informatie over het probleem, te achterhalen wat er misgaat. Problemen met e-mail kunnen namelijk aan veel verschillende factoren liggen en we […]

Lees meer

E-mailbounces correct instellen

Als je geen of een incorrect emailadres ingesteld hebt als return path bij het verzenden van e-mail vanaf je website/webshop, kan het zijn dat onafgeleverde mails in het niets verdwijnen en jij er niet van op de hoogte gebracht word. Daarnaast kan het zijn dat je als spamverspreider aangezien word als je een adres gebruikt […]

Lees meer

Foutmeldingen in e-mailprogramma’s

Een e-mail foutmelding geeft aan dat je ofwel niet kan verzenden of ontvangen. De problemen die optreden bij e-mailen zijn helaas heel divers, maar we proberen zoveel mogelijk oplossingen te bieden. Doorloop eerst onze E-mail Probleemoplosser om een foutmelding in je e-mailprogramma op te lossen. Lukt het niet het probleem middels de probleemoplosser op te lossen? […]

Lees meer

Mail Headers

Mailheaders beschrijven de route die een e-mail aflegt. Als je een probleem met het verzenden/ontvangen van je e-mail hebt, kun je door middel van de mailheader zien waar de e-mail is langsgegaan en zien wat er mogelijk aan de hand is. Heb je e-mailproblemen en neem je contact op met Byte? Dan vragen we je […]

Lees meer

PHP e-mail header misbruik

Let op! Deze informatie is bedoeld voor de meer technisch gevorderde lezer. Byte kan hierbij geen technische support leveren. Ben je zelf niet zo technisch? Neem dan contact op met één van onze partners, te vinden op onze Partnerpagina. Er zijn helaas veel verschillende manieren om anoniem (ongewenste) mail te verzenden en misbruikers maken hier graag […]

Lees meer

Sender Address Verification (SAV)

Wanneer je een e-mail stuurt is het altijd belangrijk om goed aan te geven vanuit welk e-mailadres je e-mailt. Wanneer je een e-mail stuurt naar een e-mailadres dat bij ons gehost wordt, kan het gebeuren dat je e-mail geblokkeerd wordt. Onze mailservers zijn namelijk ingesteld om het afzendadres van iedere ontvangen mail te controleren. Klopt het […]

Lees meer

Veelvoorkomende vragen over het instellen van e-mail

Aangezien er meerdere e-mail clients zijn die elk op hun eigen manier weer in te stellen zijn, krijgen we daar vaak vragen over. In dit artikel hebben we de meest veelvoorkomende vragen verzameld. Mailserver instellingen Welke poorten kan ik gebruiken voor mijn e-mail? Je kunt hiervoor onderstaande tabel gebruiken: Type verbinding Zonder SSL Met SSL […]

Lees meer