Byte verstuurt verschillende mailings naar haar klanten en partners. Mailings om je op de hoogte te houden van leuke nieuwtjes en weetjes, maar ook mailings waarmee je belangrijke informatie vertellen die we nodig -dan wel essentieel- achten voor een goede serviceverlening.Op deze pagina geven we meer informatie over deze verschillende mailings, ons beleid ten opzichte hiervan en ons Privacy Beleid.

Welke mailings verstuurt Byte?

We maken onderscheid in twee soorten e-mailcategorieën, namelijk de Byte ServiceMail  (noodzakelijk voor onze dienstverlening) en de Byte NewsMail (aanvullende informatie waar je je voor kunt inschrijven). Deze twee e-mailcategorieën zijn in het leven geroepen om je zoveel mogelijk van dienst te kunnen zijn. Ben je partner van Byte, dan ontvang je ook een PartnerMail waarin belangrijke informatie staat die van belang is voor je partnerschap bij Byte.

Byte ServiceMail

Een ServiceMail is een e-mail met belangrijke noodzakelijke informatie over de diensten die je van Byte afneemt. In de categorie ServiceMail vallen onder andere bevestigingen van bestellingen, facturen, administratieve zaken, systeemmeldingen, gepland onderhoud, platformwijzigingen en security zaken. Een ServiceMail ontvang je alleen indien dit noodzakelijk is en het nadelige gevolgen kan hebben indien je deze informatie niet ontvangt. Het is niet mogelijk om je uit te schrijven voor de ServiceMail omdat we dit mailcontact noodzakelijk vinden om de klantrelatie met jou goed te kunnen onderhouden. Zo kun je ook beter gebruik maken van de diensten die we je aanbieden.

Byte NewsMail

De Byte NewsMail is de algemene nieuwsbrief die wij maandelijks via de e-mail versturen. Zo ben je altijd op de hoogte van de laatste nieuwtjes van Byte. In de nieuwsbrief lees je onder andere over de nieuwste technische ontwikkelingen bij Byte of de nieuwste snufjes op het Service Panel. Ook sturen we vaak handige tips, extra informatie over storingen, informatie over de ontwikkelingen van Magento en de daarbij benodigde updates.

Via de NewsMail blijf je ook op de hoogte van wat er achter de schermen van Byte allemaal gebeurt, zoals bijvoorbeeld nieuwe medewerkers. Wil je onze NewsMail niet langer ontvangen dan kun je je op elk moment uitschrijven. Ontvang je de NewsMail niet, maar lijkt je dat wel leuk? Schrijf je in onderaan onze website of via het Service Panel.

Byte PartnerMail

Naast Servicemails en Newsmails ontvangen Byte partners ook een PartnerMails waar partners zich niet voor uit kunnen schrijven. Hierin communiceren we informatie die speciaal voor partners van belang zijn, denk aan pakketwijzigingen, productwijzigingen of veranderingen in onze organisatie. We houden onze partners via deze mail ook op de hoogte van evenementen die Byte organiseert (bijv. seminars).

Byte’s Privacy beleid

Byte doet er alles aan om jouw privacy te waarborgen en neemt alle nodige maatregelen om dit te bewerkstelligen. Je e-mailadres en andere persoonlijke gegevens gebruiken we enkel en alleen om onze klantrelatie met jouw goed te kunnen onderhouden. Je persoonlijke gegevens worden door Byte nooit uitgeleend, verhuurd of verkocht aan derden, noch op een andere manier openbaar gemaakt, tenzij de wet dit voorschrijft. Onze volledige Privacy Policy lees je op onze website.

Veelgestelde vragen over aanmelden en afmelden

Hoe kan ik me afmelden (opt-out) voor mailings?

Het is alleen mogelijk je af te melden voor de mailings die onder de categorie Byte NewsMail vallen. De e-mail die verstuurd wordt vanuit de categorie ServiceMail stellen wij verplicht bij het aangaan van de klantrelatie. Onderaan de e-mails van de categorie NewsMail, in de footer, vind je de button waarmee je je in één klik kunt afmelden voor de mailing. Direct aan- en afmelden kan ook via het Service Panel.

Hoe kan ik me weer aanmelden voor de NewsMail als ik me eerder heb uitgeschreven?

Je kunt je op ieder moment aan- en afmelden voor de NewsMail van Byte. Dat kan via onze website of via het Service Panel. Op het Service Panel vind je ook altijd je huidige instellingen terug.

Ik ben geen klant van Byte, maar wil me wel aanmelden voor de NewsMail

Ook als je geen klant bent van Byte kun je je natuurlijk inschrijven voor de NewsMail. Dit doet je via het aanmeldveld in de footer op onze homepage.

Ik heb mij afgemeld voor de Byte NewsMail, maar ik krijg toch nog e-mails

Indien je je uitschrijft voor de Byte NewsMail, zul je nog steeds e-mails ontvangen die onder de categorie Byte ServiceMail vallen. Voor deze categorie kun je je namelijk niet afmelden. Wij vinden het belangrijk dat we met jou kunnen blijven communiceren over de dienst die je bij ons afneemt.

Ik kan mij niet afmelden voor een bepaalde e-mailuiting

Het kan voorkomen dat je je niet af kunt melden voor een bepaalde e-mailuiting. Dit is het geval wanneer de e-mail onder de categorie Byte ServiceMail valt. Wij achten deze mailings noodzakelijk om optimaal van de diensten van Byte gebruik te kunnen maken.

Hoe kan ik mijn e-mailgegevens wijzigen?

De e-mailadressen die wij gebruiken voor onze mailings zijn gelijk aan het centrale klant e-mailadres dat we van jou hebben. Dit e-mailadres kun je wijzigen op het Service Panel. Indien je geen toegang hebt tot het Service Panel, kun je de wijziging schriftelijk aan vragen via het Wijzigingsformulier. Meer informatie over het wijzigen van het klant e-mailadres vind je op Administratie Wijzigingen.

Ik ontvang Byte ServiceMails, maar ik heb mijn contracten bij jullie opgezegd

Wanneer je je contracten bij Byte opzegt per einde contractdatum dan zul je van ons ServiceMails blijven ontvangen tot de einddatum van je pakket(ten). We zijn immers verplicht om onze dienstverlening voort te zetten totdat je pakket(ten) daadwerkelijk verlopen zijn.

10