Byte is een hostingprovider met een sterke nadruk op service en techniek en we richten ons met name op professionals (webdesigners of bedrijven). We zijn gespecialiseerd in geoptimaliseerde Magento hosting (Hypernode).

In dit artikel gaan we in op de meest gestelde vragen van klanten omtrent je klantaccount, pakket(duur), betaling, de consumentenwetgeving en waar je terecht kan met feedback!

Wat zijn jullie contactgegevens?

Onze contactgegevens zijn te vinden op de volgende pagina: http://www.byte.nl/contact

Klanten kunnen telefonisch contact met ons opnemen, hiervoor gelden alleen de kosten voor het gebruik van je telefoon.

Informatie diensten Byte

Byte levert diensten, namelijk de mogelijkheid een domeinnaam vast te leggen (domeinregistratie), een maildienst en we bieden ruimte op onze servers om een website te hosten (hosting).

Meer informatie over deze diensten is te vinden op de volgende pagina’s:

Prijzen en bijkomende kosten

De prijzen van onze (hosting) pakketten zijn te vinden op de volgende pagina’s:

De pakketten worden voorafgaand aan de contracttermijn in rekening gebracht voor de gehele duur van het contract.

Hoe kan ik betalen?

Een bestelling of factuur kan per IDEAL via het Service Panel of per overschrijving betaald worden.

Meer informatie hierover en andere administratieve vragen is te vinden op de pagina: Veelgestelde vragen over administratie.

Totstandkoming overeenkomst

De totstandkoming van een overeenkomst met Byte vindt plaats met in acht name van de Algemene Voorwaarden: Algemene Voorwaarden

Een bestelling van een hosting pakket (Cluster of Magento) en/of domeinregistratie vindt plaats via de website. Bestellingen van gespecialiseerde oplossingen, zoals dedicated servers en clusters, worden in overleg met onze Sales afdeling geplaatst. Een bestelling is omgezet in een overeenkomst nadat Byte deze schriftelijk heeft aanvaard of bevestigd.

Levering van de dienst

Byte levert domeinregistratie en hosting. Wij leveren dit aan:

  • Bedrijven in binnen- en buitenland
  • Particulieren in Nederland en buiten Europa

Domeinnaamregistratie’.

Byte registreert domeinnamen altijd in opdracht van de klant. Meer informatie over de extensies die Byte, rechtstreeks danwel via een tussenpartij, kan registreren en bijbehorende kosten is te vinden op de pagina: Domeinnaam

De Algemene Voorwaarden die gelden voor .nl domeinnaamhouders en overige (niet .nl) extensies vind je hier: Algemene Voorwaarden

De afronding van een registratie van een domeinnaam kan maximaal 24 uur duren in verband met DNS instellingen. Is er sprake van een verhuizing van een domeinnaam dan geldt de termijn van de specifieke extensie, het soort verhuizing (intern of extern) en de medewerking van de klant en oude registratie partij. Informatie over verhuizingen is de vinden op de categorie pagina Verhuizen.

Hosting.

De levering van een hosting pakket vindt plaats na acceptatie van een offerte en afronding van een bestelling door een klant via het Service Panel en bevestiging van de overeenkomst door Byte.

Gespecialiseerde oplossingen, zoals dedicated servers en clusters, worden altijd geleverd in overleg met een klant. Er zal rekening gehouden moeten worden met een levertijd van maximaal 24 uur op maandag tot en met donderdag. Op andere dagen is het doorgaans helaas niet mogelijk dergelijke diensten te leveren.

Informatie over de duurovereenkomst

Bij Byte worden pakketten voor een bepaalde contracttermijn afgesloten. Deze termijn kan per pakket verschillen. Op onze productpagina’s wordt aangegeven wat de contracttermijn van een bepaald pakket is.

Om te voorkomen dat domeinnamen en websites ongewild komen te vervallen, werkt Byte met automatische verlenging voor de gehele contracttermijn. Een verlenging wordt voorkomen als er tot 30 dagen voor de einddatum van het contract, via ons Service Panel wordt opgezegd.

Welke garantie(s) heb ik?

Via de Hypernode Emergency Service op hypernode-emergency.com kan je ons in geval van nood buiten kantoortijden bereiken. De kosten hiervan zijn afhankelijk van het SLA-niveau. Op deze pagina vind je hier meer informatie over.

Byte biedt nieuwe klanten een 30 dagen niet goed geld terug garantie. Deze garantie geldt in de volgende situaties, de klant:

  • Neemt binnen 30 dagen [van afsluiten contract] contact met Byte op.
  • Is nieuw en heeft nog niet eerder met de diensten van Byte heeft kennis gemaakt.
  • Is ontevreden over de kwaliteit van hosting en/of de kwaliteit van support die Byte levert.
  • Heeft geen nieuwe domeinnaam aangevraagd of heeft de reeds bestaande domeinnaam niet verhuisd.

Hoe kan ik opzeggen of mijn pakket wijzigen?

Bij Byte kan een klant het pakket op elk gewenst moment via ons Service Panel opzeggen of wijzigen. Er dient echter wel rekening gehouden te worden met de 30 dagen opzegtermijn voorafgaand aan de automatische verlenging van het contract.

Omdat er bij Byte altijd vooruit betaald wordt voor een pakket, dient een opzegging of wijziging 30 dagen voor de verlenging van het contract te worden doorgegeven om nog verrekend te kunnen worden met de eerstvolgende factuur.

Meer informatie over opzeggen is te vinden op de volgende pagina: Alles over opzeggen

Meer informatie over het wijzigen van een pakket is te vinden op de pagina: Hostingpakket Upgraden of Downgraden

Hoe kan ik mijn klantgegevens wijzigen?

Byte biedt klanten toegang tot ons Service Panel. Via deze omgeving kunnen klanten de domeinnaam, website en eigen gegevens beheren. In het geval van een wijziging van de contactgegevens, kunnen deze enkel via het Service Panel doorgevoerd worden.

Meer informatie over wijzigingen in de administratie is te vinden op: Administratie Wijzigingen

Ik ben tevreden/ontevreden

Byte vindt het erg belangrijk dat onze klanten tevreden zijn met de service en diensten die wij bieden. Wij ontvangen daarom graag feedback van onze klanten.

Wil je ook een klantervaring delen? Dat vinden wij alleen maar fijn, want we willen onze service en dienstverlening natuurlijk altijd verbeteren! Stuur daarom graag even een mailtje naar support@byte of vul ons contactformulier in.

Ik ben heel tevreden, kan ik dat ook vertellen?

We vinden het natuurlijk altijd leuk om te horen dat onze klanten blij zijn met de service en diensten van Byte. Reacties van klanten en partners zijn te vinden op de volgende pagina: Byte klantervaringen

Ik heb een klacht, waar moet ik dan zijn?

Als klanten minder tevreden zijn, dan horen we het natuurlijk ook graag. Een klacht kan, bij voorkeur, via het contactformulier van Byte doorgegeven worden. De afhandeling is afhankelijk van de aard van de klacht of het geschil. Wij proberen binnen 24 uur inhoudelijk te reageren, in het geval van complexe zaken is dit helaas niet altijd mogelijk en zal de termijn 7 dagen zijn.

Hoe zit het met de Consumentenwetgeving en Byte?

Byte heeft voornamelijk bedrijven als klant, maar we bieden onze diensten natuurlijk ook graag aan particulieren. Bij het leveren van een dienst aan een particulier, hebben we te maken met consumenten wetgeving.

Bij vragen of opmerkingen, kan er altijd contact opgenomen worden met Byte via ons contactformulier.

Wat is het herroepingsrecht?

In het kort: Het herroepingsrecht stelt particulieren in staat om, volgens de wet Koop op afstand, een dienst die via internet wordt afgenomen binnen 14 werkdagen te annuleren.

Wat is de Wet van Dam?

In het kort: Op grond van de Wet Van Dam mag een consument een stilzwijgend verlengd contract op elke maand opzeggen. De opzegtermijn mag niet meer zijn dan een maand.

11