SLA Plus

Byte levert als een van de eerste hosters in Nederland de dienst SLA Plus aan. Hiermee kun je onze 24/7 noodhulpdienst inschakelen wanneer je problemen hebt met je site en je webbouwer niet bereikbaar is. Voor webshops kan zo’n probleem flink omzetverlies betekenen. En het is extra vervelend als dit ’s avonds of zelfs in het weekend gebeurt. Op zo’n vervelend moment kunnen wij jouw site de nacht of het weekend doorhelpen.

Wat kan ik met SLA Plus?

Met SLA Plus kun je via onze website bytenoodhulpdienst.nl drie soorten diensten buiten kantoortijden (ma/vrij 09:00-17:30) inschakelen:

  • 24/7 Noodhulpdienst (SLA Plus)
    Voor technische problemen in je installatie
  • 24/7 Contact bij storing (SLA)
    Voor het melden van een storing op één van de Byte-platformen. Wij gaan er direct mee aan de slag en jij ontvangt een sms met de verwachte oplostijd.
  • 24/7 Site online zetten (na hack) (SLA)
    Voor het inschakelen van een gehackte website

De diensten 24/7 Contact bij storing en 24/7 Site online zetten (na hack) kunnen ook ingeschakeld worden als je alleen SLA hebt.

Wat is SLA Plus?

Met SLA Plus kun je de 24/7 Noodhulpdienst inschakelen. Is jouw shop en/of site onverhoopt kapot in het weekend of ‘s avonds, is je webbouwer niet bereikbaar en dreig je daardoor omzet mis te lopen? Dan kun je met een SLA Plus een beroep doen op onze 24/7 Noodhulpdienst. Via het Service Panel kun je aangeven wat het probleem is en schiet je een verzoek om hulp in. Eén van onze medewerkers neemt dan direct contact met je op.

Naar best effort gaan we op zoek naar de oorzaak van het probleem en voeren we een oplossing door waarmee jouw shop de avond of het weekend door komt. Tussentijds houden we je voortdurend op de hoogte van de voortgang. Na afloop krijg je een debrief waarmee je naar de webbouwer kunt om de problemen structureel op te laten lossen.

De kosten van SLA Plus

SLA Plus werkt als een abonnement. Wil je toegang hebben tot de 24/7 Noodhulpdienst, dan kun je voor €50,- per maand de add-on SLA Plus afsluiten. Dit doe je per pakket! Is jouw shop dan onverhoopt een keer kapot op een vervelend moment en schakel je ons in, dan rekenen we €50,- per 15 minuten. Hierbij hanteren we een minimum van €100,-.

Voor welke pakketten kan ik SLA Plus afsluiten?

SLA Plus is beschikbaar voor de pakketten Magento Grow, Magento Go Big, Magento Excellence, Dedicated Magento Cluster en bij een Optimize pakket. Bij MCU pakketten is de dienst zelfs inbegrepen.

 Hoe kan ik SLA Plus afsluiten?

SLA Plus kun je per hostingpakket op het Service Panel afsluiten onder pakketbeheer -> Add-ons.

Let wel op: wil je binnen 48 uur na afsluiten van deze dienst er gebruik van maken, dan rekenen wij hiervoor extra kosten.

Veelgestelde vragen

Waar kan ik een probleem melden?

De 24/7 Noodhulpdienst is te bereiken via bytenoodhulpdienst.nl (hier schiet je de melding in). Daar kun je inloggen met jouw klantgegevens. Dit kan alleen als je het Building Block SLA Plus hebt aangeschaft.

Wat is de contracttermijn van SLA Plus?

De contracttermijn van SLA Plus loopt altijd gelijk met dat van je hostingpakket. Daarom start bij het afsluiten van een SLA Plus er een nieuwe contracttermijn in voor je bijbehorende hostingpakket.

Wat is de opzegtermijn van SLA Plus?

Het Building Block SLA Plus is per direct op te zeggen.

Kan ik SLA Plus aanzetten op het moment dat ik de dienst nodig heb?

SLA Plus is een doorlopende dienst die je met ons afsluit. De 24/7 Noodhulpdienst is altijd bemand. Byte maakt dus kosten ook als er geen gebruik van gemaakt wordt. Daarom is het in principe niet mogelijk om de dienst slechts aan te zetten bij een incident en daarna weer uit te zetten. De maandelijkse abonnementskosten zijn vergelijkbaar met je ANWB lidmaatschap of een verzekering.

Heb je geen abonnement en wil je de 24/7 Noodhulpdienst toch binnen 48 uur inschakelen? Dan brengen we eenmalig €1000,- extra in rekening. Daarnaast betaal je €50,- voor de komende maand. We raden je dus sterk aan niet te wachten met de aanschaf van het Building Block tot je het onverhoopt een keer nodig hebt.

Bieden jullie SLA Plus ook aan op het Hypernode platform?

Ja, vanaf het Magento Grow pakket is SLA Plus beschikbaar.

Wat gebeurt er als jullie het probleem niet kunnen oplossen?

De SLA Plus 24/7 Noodhulpdienst is op basis van best effort. In de meeste gevallen kunnen we een probleem goed oplossen. Een oplossingsgarantie kan echter niemand ooit afgeven, en ook wij dus niet. Schakel je ons in, dan houden we je voortdurend op de hoogte m.b.t. de voortgang. Zien we dat wij het probleem niet kunnen oplossen, dan gaan we het ook niet uren lang proberen. Je ontvangt dan van ons een debrief die jouw webbouwer zal helpen met het oplossen van het probleem.

In enkele situaties kan het voorkomen, dat er een vermoeden is wat het probleem veroorzaakt, waarvoor een module/plugin/extensie uitgeschakeld moet worden. In zo’n geval geven wij uitsluitend een advies om dit te doen, mits wij zeker er van zijn, dat we de site of shop er niet mee verder de vernieling in helpen. Het uitschakelen van plugins/modules of extensies kan indirect andere delen in de site of shop kapot maken.

Staat jouw vraag er niet tussen? We beantwoorden ‘m graag via support@byte.nl!

0