Kom je resources te kort binnen je hostingpakket of heb je juist een overschot aan resources en betaal je eigenlijk teveel? Op deze pagina lees je meer over het up- of downgraden van je hostingpakket. Handig als je (tijdelijk) meer of minder ruimte nodig hebt!

 

Waarom zou ik willen up- of downgraden?

Up- of downgraden tussen onze verschillende pakketten kan om verschillende redenen. Je verwacht bijvoorbeeld een bezoekerspiek of je wilt gebruik maken van bepaalde features die niet in je huidige pakket zitten. Je kunt op elke gewenst moment up- of downgraden, alles wordt automatisch keurig verrekend en je betaalt alleen voor wat je gebruikt.

Mocht je twijfelen of je wilt up- of downgraden? Neem dan gerust contact met ons op via: support@byte.nl voor een snel en accuraat advies.

Een pakket upgraden/downgraden

Een Contractant en een Technisch Beheerder (alleen als deze Partner is) kunnen een upgrade van hun pakket 24 uur per dag zelf online doorgeven via het Service Panel.

  1. Log in op het Service Panel.
  2. Na het inloggen zie je een lijst met alle domeinnamen die je bij Byte hebt/beheert.
  3. Klik op de desbetreffende domeinnaam waarvan je het pakket wilt wijzigen
  4. Kies in het tabblad Administratief voor ‘Pakketbeheer’
  5. Klik op de button ‘Wijzigen’ achter ‘Pakkettype’
  6. Je komt nu op een pagina met een overzicht van je huidige pakket met daarnaast het overzicht van de specs van het nieuwe pakket wat je selecteert bij ‘pakket’ *.
  7. Heb je het juiste pakket geselecteerd, ga dan akkoord met de voorwaarden en klik op “Pakket aanpassen”. Je pakket is nu gewijzigd.

Voor Hypernode klanten: wil je een andere omgeving, bijvoorbeeld van Development naar Productie? Wijzig dit dan bij “Omgeving”. 

Tijdelijk up- en downgraden

Je kunt elk op elk gewenst moment (24 uur per dag, 7 dagen per week) zelf via het Service Panel up- of downgraden naar een ander pakket. Je betaalt alleen voor de periode dat je het pakket hebt gebruikt. Wel zo eerlijk!

Verandert er iets aan de contractperiode van mijn pakket?

Ja. Op het moment van een up- of downgrade wordt de contractperiode van het pakket met 1 (Hypernode) of 12 maanden (Presence /Presence Plus) verlengd, omdat er een nieuw contracttermijn in gaat. Wel kun je altijd op elk gewenst moment opnieuw up- of downgraden.

Omdat je bij Byte altijd vooruit betaalt voor een pakket dient een downgrade (of opzegging) 30 dagen voor de verlenging van het contract te worden doorgegeven, om nog verrekend te kunnen worden met de eerstvolgende factuur. Zodra de factuur eenmaal is aangemaakt, kan deze niet meer gewijzigd worden.

00