Partners van Byte nemen de eerste lijn support over van Byte. Als het antwoord op de vraag in de Byte kennisbank of Hypernode Kennisbank te vinden is, valt het onder eerstelijns vragen. Byte houdt de kennisbanken up-to-date om zo haar partners te ondersteunen in het beantwoorden van deze vragen.

Dit artikel behandelt de meest voorkomende eerstelijns vragen/situaties bij eindklanten.

Ik kan niet meer inloggen op het Service Panel

Byte slaat de wachtwoorden niet leesbaar op, omdat een lijst met wachtwoorden te kwetsbaar is. Het is niet mogelijk om je wachtwoord op te vragen. Gelukkig kun je eenvoudig een nieuw wachtwoord instellen. Als je je klantnummer invult wordt er een e-mail met een linkje gemaild naar het e-mailadres wat bij ons bekend staat als klant e-mailadres. Door op de link te klikken kun je een nieuw wachtwoord instellen.

Meer informatie over inloggen op ons Service Panel

De e-mail gaat naar een e-mailadres wat ik niet meer gebruik, wat nu?

Heb je geen toegang meer tot het e-mailadres wat bekend is in onze administratie? Dan kun je schriftelijk (niet via e-mail) een nieuw e-mailadres aan Byte doorgeven door middel van dit formulier.

Let op! Wij wijzigen geen e-mailadressen op basis van een e-mail of telefoontje. De herkomst van e-mail is namelijk niet te bepalen en een telefoontje kan iedereen plegen. Daardoor is het voor ons heel lastig om vast te stellen of het bericht daadwerkelijk van de eigenaar afkomstig is.

Ik wil graag mijn klantgegevens wijzigen

Ook deze wijziging kan helaas niet naar aanleiding van een telefoontje of e-mail uitgevoerd worden. Byte doet haar uiterste best om identiteitsdiefstal en fraude te voorkomen. We verwerken bepaalde wijzigingen daarom enkel als je geïdentificeerd/geautoriseerd bent. Inloggen op het Service Panel met een klantnummer en klantwachtwoord is zo’n autorisatie. Een e-mail of een telefoontje naar Byte geldt niet als identificatie. Immers: iedereen kan een e-mail sturen of een telefoontje plegen.

Wijzigingen van adres, telefoonnummer of contactpersoon (indien bedrijf), kunnen dus enkel en alleen via het Service Panel. Dit kan eenvoudig 24 uur per dag zelf online worden gedaan.

  1. Log in op het Service Panel
  2. Klik rechtsboven in het scherm op je ‘Klantaccount’ en dan op ‘Mijn gegevens’.
  3. Wijzig je adresgegevens, telefoonnummer en/of e-mailadres.
  4. Klik op ‘Save’.

Meer informatie over administratieve wijzigingen

Ik wil graag de tenaamstelling wijzigen van mijn klantaccount wijzigen

Bij een wijziging van de tenaamstelling vindt juridisch gezien een wijziging van eigenaar plaats. Deze wijzigingen worden doorgevoerd in het Register voor domeinnamen. Bij een wijziging van de tenaamstelling vindt juridisch gezien een wijziging van eigenaar plaats. Deze wijzigingen dienen te worden doorgevoerd in het Register voor domeinnamen. Byte gaat daarom heel secuur om met deze wijzigingen.

Indien je ook je nieuwe tenaamstelling wilt doorvoeren in de whois kunnen hier kosten aan verbonden zijn. Hoeveel deze kosten zijn verschilt per extensie. Een overzicht van de kosten is te vinden op onze website.

Deze wijziging kunnen we dus helaas ook niet naar aanleiding van een telefoontje of e-mail uitvoeren. Byte doet haar uiterste best om identiteitsdiefstal en fraude te voorkomen. De tenaamstelling wijzigen kun je daarom makkelijk en snel doen middels het Service Panel.

Stappenplan wijziging tenaamstelling

  1. Log in op het Service Panel
  2. Klik in de navigatiebalk bovenin het scherm op ‘Klantaccount’ > ‘Mijn gegevens’.
  3. Kies bij Tenaamstelling voor ‘wijzigen’.
  4. Er zijn vier scenario’s die worden omschreven. Kies het scenario van toepassing en wijzig je gegevens.

Meer informatie over administratieve wijzigingen

00