Welkom bij Byte! Wij vinden het natuurlijk ontzettend leuk dat je partner bent geworden van ons en we helpen je daarom ook graag op weg!
Op de pagina vind je doorverwijzingen naar verschillende pagina’s met praktische informatie. Daarnaast geven wij hier antwoord op een aantal vragen die veel gesteld worden door partners die zich net hebben aangesloten aan ons partnernetwerk. Wel zo handig!

Service Panel

Op het Service Panel kun je aan de slag met je websites en domeinnamen. Ons Service Panel is door ons zelf gemaakt en we streven naar een zo grootmogelijk gebruikersgemak. De volgende pagina’s geven je meer informatie over hoe het Service Panel in elkaar zit en hoe dat ook alweer zit met de rollen waar we mee werken:

Facturatie

Alles over het financiële gedeelte vind je op deze pagina’s:

Verhuizen

Misschien heb je net een pakket aangemaakt bij ons en wil je de site en/of domeinnaam verhuizen. Hoe je dit aanpakt wordt uitgelegd in onze uitgebreide verhuisartikelen:

Support

Wanneer je partner bent van Byte neem je ons de eerstelijns vragen die klant stelt uit de hand. Wat dat precies voor vragen zijn wordt in het volgende artikel uitgelegd:

E-mail

Het instellen van e-mailaccounts, hoe en waar doe je dat eigenlijk? En hoe werkt e-mail bij Byte? Hoe los je problemen op? Lees er alles over in het artikel:

Pakketten

Magento hosting, Cluster hosting of Presence. Een MCU of toch een Dedicated Magento Cluster? Lees in de volgende artikelen alles over de verschillende pakketten die we aanbieden:

CMS

De meest voorkomende Content Management Systemen hebben in onze support documentatie een eigen categorie gekregen met daarin verschillende artikelen over de belangrijkste onderwerpen.

Folders

Bekijk ook eens onze folders over Byte en onze producten en diensten. Mocht u deze graag in een groter bestand ontvangen dat geschikt is voor drukwerk, laat het ons even weten via het contactformulier, dan sturen wij u die los op.

Veelgestelde Vragen

Mijn klant wil de domeinnaam van het pakket wijzigen

Het is mogelijk om te veranderen van domeinnaam, bijvoorbeeld bij een naamswijziging van je bedrijf. Feitelijk vraag je een nieuw pakket aan of je laat een upgrade uitvoeren voor een domeinnaam die je al vast had laten leggen. Vervolgens vraag je een downgrade aan voor de oude domeinnaam die je aanhoud of uiteindelijk helemaal opheft. Je zet daarna de site content en database over van de oude naar de nieuwe domeinnaam. Een volledige uitleg tref je aan op de pagina Domeinnaam wijzigen.

Mijn klant wil meerdere domeinnamen doorverwijzen naar zijn website

Dat is mogelijk. We raden klanten altijd aan om dit niet zelf in te stellen, maar dit over te laten aan een professional. Het stappenplan vind je hier: Extern domeinnaam koppelen aan een website bij Byte.

Welke rechten heeft mijn klant als deze alleen Registrant is?

De Registrant is de juridisch eigenaar van de domeinnaam, oftewel de Houder (volgens SIDN-termen). De Registrant kan wel inloggen op het Service Panel, maar heeft enkel toegang tot het bekijken van de Statistieken en het kunnen wijzigingen van de E-mailinstellingen (mailboxen, autoresponder, etc.). Een volledig overzicht kun je lezen op Service Panel Rollen.

Mijn klant zegt dat een e-mailbericht niet bij hem aankomt?

Deze vraag is helaas niet eenvoudig te beantwoorden. Er zijn veel mogelijke oorzaken waardoor een e-mail niet aankomt. Om er zeker van te zijn dat de verzonden mail niet door Byte wordt geblokkeerd, dien je drie zaken te controleren. Log in op het Service Panel (http://service.byte.nl) en:

  • Zet virusfilter uit
  • Zet spam blokkeren uit
  • Zet de instelling Sender Adress Verification uit. Je vindt de SAV instellingen op het Service Panel, onderaan de pagina e-mailinstellingen.

Als de mail daarna nog steeds niet binnenkomt, ligt het probleem voor 99% zekerheid bij de verzendende partij. Lees meer over wat er aan de hand kan zijn op:

De website van mijn klant is gehackt

Als partner zijnde ben je verantwoordelijk voor de hostingruimte die je invult. Mocht een website onverhoopt gehackt worden, dan verwachten we van onze partners dat zij de hack aan kunnen pakken. Op deze pagina Wat te doen bij site gehackt vind je meer informatie over wat je dient te doen wanneer je website is gehackt. Let graag op: op de afdeling Abuse zit geen telefonische support (ook niet voor partners).

10