Op deze pagina vind je informatie over hoe je met jouw klantgegevens kunt inloggen op het Service Panel en wat je kunt doen als je bepaalde gegevens niet meer hebt.

Nog niet bekend met het Service Panel? Laat je rondleiden door middel van het artikel Service Panel Tour.

Inloggen op het Service Panel

Om in te kunnen loggen op het Service Panel ga je naar https://auth.byte.nl/ (zie ook afbeelding 1 hieronder) en heb je de volgende klantgegevens nodig:

  • Klantnummer
  • klantwachtwoord

Je hebt deze klantgegevens van Byte per e-mail ontvangen direct na het aanmaken van je klantaccount. Het bericht heeft als onderwerp: “Klantwachtwoord voor ((bedrijfs)naam)”. Mocht je deze gegevens niet meer hebben, dan kun je aan de hand van onderstaande informatie je klantgegevens ophalen/wijzigen

Inloggen auth.byte.nl

Afb. 1 – Inloggen op het Service Panel doe je via auth.byte.nl

Extra veilig inloggen met two-factor authentication

Two-factor authentication is een veiligere manier van inloggen en zorgt ervoor dat je tijdens het inloggen een extra stap moet uitvoeren om ingelogd te worden. Meer informatie over hoe je veiliger kunt inloggen met two-factor authentication vind je in het artikel Two-factor authentication.

Opvragen klantnummer

Indien je jouw klantnummer kwijt bent, kun je deze via het inlogscherm opvragen. Dit werkt als volgt:

  1. Ga naar het Service Panel.
  2. Klik op Opvragen naast Klantnummer.
  3. Vul je domeinnaam in.
  4. Selecteer je rol bij het domein.
  5. Klik op Opvragen.
  6. Je keert nu terug naar het Service panel Inloggen scherm en je klantnummer staat al ingevuld voor je.

Instellen nieuw klantwachtwoord

Er zijn twee manieren om een nieuw klantwachtwoord in te stellen:

Byte slaat jouw wachtwoord niet leesbaar op en daarom kunnen we jouw klantwachtwoord niet opsturen. Je zult daarom dus een nieuw klantwachtwoord moeten aanmaken. Hierbij is het belangrijk dat het e-mailadres in je klantaccount correct is. Je klant e-mailadres is nodig om de wachtwoord vergeten e-mail op te ontvangen. Klopt dit e-mailadres niet meer, kijk dan op de pagina Administratie Wijzigen hoe je dit kunt wijzigen.

Let op! Wanneer jouw klantwachtwoord opeens niet meer werkt, dan komt dit waarschijnlijk door een wijziging door jezelf of een collega. Byte verandert jouw klantwachtwoord namelijk niet.

Via je klantaccount in het Service Panel

Mocht je om veiligheidsredenen je klantwachtwoord willen veranderen, dan volg je de volgende stappen:

  1. Klik op je klantaccount rechtsboven het scherm.
  2. Klik op Mijn gegevens.
  3. Klik op de Wijzigen knop onder Account wachtwoord.
  4. Vul een nieuw wachtwoord in (minimaal 8 karakters lang en 1 hoofdletter en cijfer).
  5. Klik op Aanmaken om de wijziging te voltooien.

Via het inlogscherm van het Service Panel

Byte slaat uit veiligheidsoverwegingen nergens de wachtwoorden van zijn klanten leesbaar op. We kunnen dan ook niet achterhalen wat je oude wachtwoord was. Mocht je geen toegang meer hebben tot het Service Panel, dan moet je een e-mail met een wachtwoord wijzig link of een sms met een code opvragen.

Wachtwoord wijzig link via e-mail

Het opvragen van de wachtwoord wijzig e-mail werkt als volgt:

  1. Ga naar het Service Panel.
  2. Klik op de link Opvragen naast Wachtwoord.
  3. Vul je klantnummer in.
  4. Klik op Verstuur code per e-mail.
  5. Klik op de link in de e-mail die naar je e-mailadres verstuurd is.
  6. Vul een nieuw wachtwoord in (minimaal 8 karakters lang en 1 hoofdletter en cijfer).
  7. Klik op Aanmaken om de wijziging te voltooien.

Code per sms

Het wijzigen van je klantwachtwoord via de sms optie gaat als volgt:

  1. Ga naar het Service Panel.
  2. Klik op de link Opvragen naast Wachtwoord.
  3. Vul je klantnummer in.
  4. Klik op Verstuur code per SMS.
  5. Klik op Code invullen.
  6. Vul de code in en klik op Bevestigen.
  7. Vul een nieuw wachtwoord in (minimaal 8 karakters lang en 1 hoofdletter en cijfer).
  8. Klik op Aanmaken om de wijziging te voltooien.

 

11