Op het Service Panel van Byte kun je (bijna) alles zelf regelen. Van domeininstellingen, persoonsgegevens en e-mailinstellingen tot  overzichten van al je domeinen en het bestellen van een taart voor Byters. Het Service Panel is in eigen beheer ontwikkeld en maakt dus geen gebruik van bestaande control panels.  Om je snel bekend te laten raken, loodsen we je in dit artikel door de structuur en functies van ons Service Panel.

Inloggen

Om in te loggen op je Service Panel ga je naar service.byte.nl. Je kunt inloggen met je klantnummer en wachtwoord of je kunt gebruik maken van two-factor authentication. Laatstgenoemde is een veiligere manier van inloggen omdat je gebruik maakt van een extra verificatiecode. We raden daarom al onze klanten aan om two-factor authentication in te schakelen. Lees meer over hoe je dat doet in het artikel two-factor authentication.

4 navigatiemenu’s

Op het Service Panel vind je 4 navigatiemenu’s:

  • Het hoofdmenu (felblauw): hier kun je switchen tussen het beheer van een specifiek pakket en de overzichtstools die we bieden. Vanaf hier kun je ook naar de supportpagina’s of kun je een nieuw pakket bestellen. Standaard staat het menu-item Pakketbeheer geselecteerd.
  • Het pakketbeheermenu (donkerblauw): dit is het submenu onder het hoofdmenu-item Pakketbeheer. Hier kun je een specifiek pakket beheren. Van administratieve zaken tot features en instellingen.
  • Alles m.b.t. je klantaccount (rechtsboven).
  • Switchen naar andere domeinen onder jouw klantaccount (rechtsonder).

Byte Service Panel

Hoofdmenu

Menu-item Overzicht

Bij het tabblad Overzicht vind je verschillende overzichten die vooral handig zijn als je meerdere domeinen/pakketten onder je beheer hebt.
Je vindt hier de CMS Versiemonitor (draaien je websites nog op de nieuwste CMSversie?), besteloverzicht, al je domeinnamen en (in geval van Magento) een performance-optimalisatie-score-overzicht van al je shops.

Menu-item Pakketbeheer

Onder het menu-item hangen de 4 tabbladen waar je alles kunt wijzigen met betrekking tot een specifiek pakket. Je kunt hier

  • het pakket beheren (up- of downgraden);
  • instellingen wijzigen (bijvoorbeeld PHP versie, DNS, rollen, back-ups, e-mailadressen, FTP-gebruikers of Shell-toegang);
  • features en functies activeren of uitzetten (bijvoorbeeld Varnish, Redis, ssl-certificaat);
  • analysetools inzetten (bijvoorbeeld een PageSpeed & Yslow scan, een slow-query scan, een SEO scan met WebCEO, gebruikersstatistieken).

Wat je hier precies aan tabbladen vindt is afhankelijk van:

  • … welk platform en pakket je gebruik maakt. Voor pakketten op het Hypernode platform vind je hier andere mogelijkheden dan voor een pakket op Clusterplatform. Ook verschilt het per pakket over welke features je de beschikking hebt.
  • … welke rollen je vervuld. Technisch beheerders hebben veel meer technische mogelijkheden dan een contractant (denk bijvoorbeeld aan shelltoegang). Lees meer over ons rollensysteem in het artikel Service Panel Rollen.

Persoonsgegevens wijzigen

Byte Service Panel wijzig persoonsgegevensRechtsboven kun je al je persoonlijke gegevens wijzigen. Je kunt hier bijvoorbeeld je wachtwoord wijzigen of extra beveiligen met two-factor authentication, je facturen bekijken en aangeven welke communicatie je wel of niet wilt ontvangen.

Voor partners belangrijk: zodra je ervoor in aanmerking komt is het hier ook mogelijk om zelf de vermelding op onze partnerpagina in te sturen en te beheren.

Wisselen tussen pakketten

Rechtsonder kun je heel gemakkelijk wisselen naar een ander pakket onder jouw beheer. Alle pakketten onder jouw klantnummer staan in deze lijst.

Klik en ontdek!

Klik vooral lekker door het Service Panel. Er is nog een hoop meer te ontdekken (zelfs een verstopte Easter Egg). Heb je vragen, verbeterpunten of andere opmerkingen? Schroom vooral niet om het ons te laten weten (support@byte.nl).

 

 

 

40